Tuesday, April 13, 2010

Suami...isteri...asid

Ingat tak minggu lepas ada masuk newspaper pasal isteri yang telah disimbah asid kerana enggan melayan suaminya tu? Semalam suami tersebut telah dijatuhkan hukuman 6 tahun penjara dan 2 kali sebatan...adakah ianya setimpal? Aku rasa sepatutnya orang macam tu patut menerima hukuman disimbah asid sebagaimana dia buat kat orang...aku sangat geram dengan kes macam tu...bukan salah besar sangat pun isteri dia tu sehingga terpaksa menanggung sengsara demikian...tgn kita terpercik minyak panas keika goreng kepok lekor pun dah rasa sakit giler inikan pulak kena asid...adussss x dapat aku bayangkan kepedihan dan kesakitan itu... itu sakit luaran...tapi hati didalam lagi pedih sebab suami sendiri tergamak buat macam tu...

8 comments:

zOuL_iMMe said...

setimpal lah hukuman tu..
semoga suami dy n suami2 dan bakal2 suami yg lain amik pengajaran...
n_n

Chaon Cornerz said...

betol jugak tue.. sepatotnye la kene buat same jugak.. penjara je watpe.. macam tak berkesan je.. silap2 nanti keluar buat lagi mende same..

yuka said...

zoul_imme - setimpal ker? harap2 lepas ni dah xder yg buat macam tu...

chaon cornerz - tu ar...macam tak puas hati jer..entah2 dia suka apa dok penjara takyah buat keje teruk2 pastu makan semua org bagi

kak anie said...

Yuka...betul tu...itu belum kita lagi gangguan emosi...trauma & kecacatan fizikal seumur hidup ...patutnya lelaki itu dijatuhkan hukuman yang lebih berat...dan isteri patut menuntuk gantirugi kecacatan seumur hidup...betul tak?

yuka said...

kak anie - memang betul tu..tp isteri nak tuntut gantirugi cemana suami tu pun penganggur jer... tp kesian la wife tu kene asid...mesti sakit giler tu..yuka tgk kulit lembu kene asid pun luka teruk inikan pulak kulit kita yg nipis ni...

leen hussain said...

salam...betul gak, patut dicurahkan balik asid yg sama pada dia...tapi ada sebatan pun ok gak supaya jgn pikir gatal montot dia jek nak paksa bini layan dia...patut sebatan tu ditambah...2 jek tak cukup..

aZHIeeDA said...

ni lelaki yang takde otak..mmg tak layak jadi suami..tak bertimbang rase langsung

yuka said...

leen hussain - hermm kesian wife tu...mesti selama ni pun hidup dlm ketakutan...

azheeda - otak ada tapi akai xdak..hik3