Tuesday, April 20, 2010

Artis berpakaian seksi...saper yang salah?

Kebelakangan ini timbul cerita artis2 wanita berbaju seksi. ada yang seksi semasa majlis anugerah dan ada gak yang seksi semasa majlis perkahwinan...tapi yang aku tak syok tu bila dikutuk ditegur oleh wartawan dan peminat mereka menyalahkan orang lain dalam hal seksi-meksi tu... yang menjadi mangsa sapa lagi? dah tentulah pereka fesyen baju tu...boleh pulak bagi alasan yang tak cerdik macam tu dekat peminat2 yang pandai2 belaka ni. Alasan yang klise konon2 last minute baru tengok baju tu sexy so tak sempat nak buat apa2 dah...come on la jangan la tipu orang macam tu...nak pakai seksi pakai jer la tapi jangan nak salahkan orang lain...jawab jer macam si anak pontianak tu dia kata macam ni...'saya memang suka pakai seksi' kan senang? macam majlis anugerah abpbh tu...rasa2nya berbulan lagi majlis tu nak diadakan dah sibuk artis2 kita dok berurusan dengan tailor...ops silap..apa kelas tailor kan... designer masing2...nak cari konsep itu ini...bila di tegur kata seksi mula bagi alasan macam2...yang sorang tu bagi alasan sepatutnyer baju tu labuh paras lutut...bila nak pakai untuk majlis tu tengok2 baju tu dah singkat dah jadi paras paha ...so kene pakai jugak la sebab baju tu di sponsor...aku musykil gak designer mana tu yang mangkuk hayun sampai nak ukur baju pun x reti...baik lagi tukang jahit aku yang nama kakteh tu ukur baju ok jer...tak penah kain baju kurung aku jadi pendek sampai ke betis....kalau tidak tak pasai2 jer aku kene pakai baju kain pendek...pastu kalau orang tanya kenapa pakai baju pendek kenala aku jawab tukang jahit silap buat...huhuhu

1 lagi kes tu pasal baju pengantin seksi...salah designer tu la...buat baju seksi2...pastu designer tu salahkan bunga2 yang berat 50kg tu sebab tu baju melurut kebawah...kalau dah profesional sangat takkan sebelum buat baju tu tak terfikir
benda2 macam tu?

aku pun taktau nak kata apa dah dengan sikap dan pemikiran artis2 kita ni...bila wardina kata tak boleh dijadikan ikon semua melenting...ada yang kata wardina perasan bagus...bagi aku dia memang bagus...dulu dia pun sama gak macam artis lain..penah jugak seksi2 pastu bila dia berubah terus tak berpaling kebelakang lagi...tak macam sesetengah artis kita...masa kawen pakai tudung...bila dah bercerai terus buka tudung...ada jugak yang masa tak laku untuk berlakon drama pakai tudung...bila dah laku buka tudung...

ishh teremosional pulak aku harini....sebenarnya bukan apa...aku geram dekat tenet kat ofis aku yang sengal2 ni...nak buat keje pun x boleh sebab x boleh nak bukak emel...

akhirkata pesanan untuk artis2 wanita malaysia ( macam la depa baca blog aku nih...hik3) lain kali fikir habis2 sebelum nak bagi apa2 alasan...jangan nanti jawapan anda memperbodohkan diri sendiri...

11 comments:

kakngah said...

masyarakat skrg tak bodoh lg..
yg bodoh.. depa la..
bg jwpn mencerminkan kebodohan dr sndr..

M a W a D D a H said...

tak fikir sebelum nak buat, tu lah..padahal niat dlm hati mmg nk seksi, nk salahkan org lain plak...huhuhu

aZHIeeDA said...

tau takpe..bagi jawapan tak logik..kalu designer wat baju seksi,macam takboleh nk tolak je cakap xnk pakai..sebenarnye diorang ni memang tak kesah pun nak seksi meksi..saje je

yuka said...

kakngah/mawaddah/azhieeda - tu la..memang depa suka pakai seksi2 pastu takmau ngaku... baik sikit zarina an julie tu memang dia mengaku suka pakai seksi2...atleast dia tak hipokrit..

da[Y]un said...

erm...betul3!
mcm2 gelagat, kerenah artis skrunk..
ada yg jap bertudung pastu buka terus, buka separuh.. pastu bila da pkai seksi org ktuk, tegur..mula la naik angin.
kata org tua. pk dulu sebelum buat..huhu

aNIe said...

Peminat tak bodoh sekarang...apa jua alasan yang diberi orang dah tau dah...tak perlulah nak bagi alasan2 yang tak munasabah tu...

M!Er4N said...

artis 2 la yg salah..uhuhuh

shameel Iskandar said...

itulah artis,.b ila wardina kata artis tak boleh dijadikan idola mrk melenting. Cuna igt kembali kes melampaui yg melibatkan artis. ada artis bermaja dgn anjing. walaupun anjing itu tak seksi namun ia isu snesitif. ada artis berpelukan kat pawagam dpn org ramai. bilka wartawan tanya, dia jawab semua itu berlaku tanpa kawalan. macam2 lagilah ttg artis ni

NichKhun said...

aah artis pompuan je banyak seksi2.. artis laki tutup.. tak paham betol.. huhu

yuka said...

da[Y]un/kak anie - entah bila la pemikiran depa nak berubah kan

Mieran - depa mana mau ngaku salah pastu bg alasan tah hapa2

shameel- erm betul tu yang kes anjing tu pun sama gak...siap boleh kata jgn ingat dia taktau hukum agama...kalau tau pegang kenapa kan..lain la kalau tak sengaja...

NichKhun - kalau ada event artis pompuan pakai baju x cukup kain artis lekai lak pakai baju sampai 2-3 lapis

hani said...

alasaan yg tak leh pakai ..sebennarnya mereka yg suka nmpak seksi..