Thursday, April 22, 2010

Pengat Labu vs kerepek pisang

Hari Selasa haritu tetiba aku teringin nak makan pengat labu...kalau di utara ni orang panggil serawa labu... kalau kata pengat kat utara ni konfem la orang akan kata kita mengada-ngada... Pastu dah tekak teringin nak makan aku pun pergila tesco beli bahan2...aku beli labu merah dan gula kabung...tapi santan lupa pulak aku nak beli...so tak dapat la aku nak masak pengat labu tu...
Petang semalam masa balik keja, aku singgah kedai beli kelapa... konon2 nak suruh bibik buat pengat tu la untuk petang ni...tetiba malam tadi masa aku tengah tengok tv bibik aku bawa sebalang kerepek pisang siap bersira gula merah tu... pastu dia kata gula yang aku beli tu kurang sebab tu kerepek tu kurang bersalut....hadoi la bibik aku ni terlebih kreatif lak dia...aku beli gula tu nak buat pengat dia pi buat kerepek pisang pulak..nasib baik la sedap gak kerepek tu... aku pun belasah gak la kerepek tu sampai dekat suku balang...hik3

12 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

hahaha..tapi okeh pe...kerepek pisang pon sedap gak...hehe....p beli gula kabung yang len lak eh...

yuka said...

cik aidacomei - nasib baik sedap kerepek tu... jgn2 harini labu tu dia dah buat sayur lemak apa...bibik tu terlebih kreatif...hik3

kakngah said...

lenkali beli lelebih sikit...
buat stok... hihihi!!!

Bb Hussain said...

hehe..sian yuka tak dpt mkn lg pengat tuh..so kena inform betul2 la kat bibik tu..

M!Er4N said...

ala sdapnya kerepek pisang,nk sikit blh??hehehe

Chaon Cornerz said...

serawa labu.. best tue.. hehhe.. bagi la receipe macam mane nak buat tue kat bibik.. paksa die.. hahhahaha..

"om_rame" said...

hmmm. nyam,yam,nyam.
-----------------
saLam kenaL.

SyuQ said...

sodapnya

ielamorry said...

haih~~~~
i suka sangat pengat labu! haih. terliur sudah~~~~~ T__T tsk.

Mario said...

ekeke...hadoilah...kenapa tak ajar dia dulu buat tu...
tiba2 rasa nak makan pengat...hehe

yuka said...

kakngah- tu la kngah ... aku pun betoi bendoi la pulak...pi beli seketoi je gula tu...

BB- herm kene inform betoi2 kat dia kalau tidak dia memandai jer buat yang lain...hik3

Mieran - ada skit lag kepek tu...mai la sini kalau nak rasa

chaon- takyah bg resipi kat bibik tu sebab dia mmg reti buat...cuma haritu dia p uat benda lain sebelum org bagi arahan....tp sesekli laan seraa labu ni sedap kan

syuq - meman sodap...

ielamory - suka gak ek...sama la
kita

Mario- dia pandai masak mcm2 so akyah ajar dah...sebab dulu dia keje dgn rumah org yg berniaga mkn2 ni

Anonymous said...

Now that we have described discount links of london the one way linking process, how can you get links of london silver websites to link just to you? One answer is that it is links of london sale dependent on your sites content, especially if you links london jewellery have unique content. Other websites will link cheap links of london to you if you have interesting content that links london bracelet compliments their content. The problem is that you london links charms really have to have something exceptional. links of london watches sale One easy way to get a type of one way link called discount links of london rings a back-link. These are links to articles that you cheap links of london necklaces have written and distributed through article directories.