Thursday, April 18, 2013

(sinopsis) Sinetron Cucu Menantu

Apa kesudahan cerita cucu menantu ni? Makin lama makin rumit la cerita ni...macam-macam ujian datang kat vina...
Tadi aku berusaha cari info endinng cucu menantu ni tapi payah benau nak jumpa..padahal cerita ni dah tayang kat indonesia tahun 2008. Takder pulak orang sana nak upload citer ni kat youtube...

kat bawah ni ada sikit la pasal cerita cucu menantu yang aku dapat kat forum orang indon..hehehe ( pulun benau yuka ni)

Kat tv sekarang ni kan tengah hot kes  felicia tu... kat bawah ni lanjutan dari yang ada kat tv la tu...kira nya aku ni advance sikit la dari astro...

Vina sedih banget karna nenek sri udah gak mau liat dia lagi... aril terus berusaha kontak Vina sampe kasih bunga di rs, tapi trus bunganya dibuang ama Vina :'( waktu aril kontak lagi Vina bilang hubungannya sama aril udah selesai sampai disini....tapi abis itu Vina nangis, dan bilang kalo cintanya udah habis semua buat aril :'( :'(

warung ayam bakar nenek sri dibongkar paksa sama petugas pajak, trus aril datang bantuin...aril dimarahin sama Vina & Fahri...aril pulang ke rumah untuk nego sama papanya...kalo papanya gak boleh nyusain Vina lagi...Felisha udah senang aja tuh aril bakalan nikah sama dia, tapi aril bilang kalo dia gak akan nyentuh felisha seujung rambut pun, jadi felisah harus pikirin dari sekarang...felisah marah...

oh ya waktu aril datang ke tsm untuk kasih program kerjanya dia liat felisha ama dito lagi pelukan, trus aril bilang ke dito...jangan2 evan anak dito..dito marah, trus waktu papanya aril tanya kerjaan dito, dito kasih kerjaan aril, tapi gak bilang kalo itu kerjaan aril [tickedoff]

terakhir kyknya aril kecelakaan abis telpon & say goodbye ke Vina :'( :'(

trus buat ntar malam aril kecelakaan & kyknya yg donorin darahnya Vina...

Tapi kan citer indon yg klise bila eksiden ja hilang ingatan..aku rasa aril pun sama kot..lepas ni hilang ingatan pulak....Dari pencarian aku pasal cucu menantu ni...Fahri sakit barah Otak..lepas tu mati kot...Lepas tu si evan tu rupa-rupanya anak dito...felicia mmg tau aril bukan ayah evan...evan tu umpan utk nak dapat aril ja...

Yang penting sekali hasil pencarian aku...aku terjumpa gambar kat bawah ni

  (  Taktau la yang ni mimpi ke betul2...tapi korang perasan tak baju yang vina tu pakai sama macam baju yang nak ambik hadiah masa menang primadona boga tu?)

P/s : ada yang kataepisod akhir cucu menantu ialah ep 107 ..tp cari x jumpa pun...

untuk episod seterusnya boleh tengok kt sini sambungan sinetron cucu menantu 

5 comments:

Normi Nieza said...

minat sinetron rupanya..:)

yuka said...

normi- minat tp x semua..hehe

Perling Putih said...

Maaf tak mengikuti perkembangan cerita menarik ini...

Mizz Aiza said...

tak mengikuti cerita ni.. tapi sinopsisnya nampak menarik.. :D

tigatag said...

itu sinetron Indonesia bukan sinetron Indon!