Tuesday, April 23, 2013

(sipnosis) sinetron Cucu Menantu - sambungan

walaupun malaysia sedang dilanda demam pilihanraya tetapu demam cucu menantu masih jadi fenomena...semalam kita dah tengok part aril eksiden tu kan..kat bawah ni ada la sikit lagi info tentang CM ni...kisah kat bawah ni dah advance byk la dari tv tu....bukan sambungan episod semalam tau...

dito ama felisha lagi berantem di rumah aril .. kerana status evans ..felisha masih ngak mahu ngaku ..aril datang tapi sayang ngak denger kalo dito bilang evan itu anaknya dito .. dito pamit pulang .. felisha minta maaf ke aril kalo dia lagi berduaan ama dito .. aril cuek & bilang kalo dia ngak peduli ...(kalo ngak silap .. aril bilang kalo felisha ama pembunuh berseri juga .. aril ngak bakalan peduli) .. rasain tuh cewe.. vina lagi siap2 untul pergi ke seminar buku ...kerna kangen ama aril .. vina langsung pake kalung pemberian aril .. fahri negur pakaian vina .. vina ingetin fahri kalo fahri bukan lagi suami vina & ngak harus masuk campur ttg hal vina termasuk cara pemakaiannya .. fahri diam & bilang dalam hati kalo dia masih cinta ama vina .. felisha sebel ama sikap aril yang cuek & ngak peduli ama dia & evan dia mahu cari tahu keberadaan vina kerna liat buku resep vina di kamar aril .. felisha mampir ke kedai buku & terus ngeledekin vina soal buku resep nya.. felisha bilang kalo buku resep vina itu kampungan ..  vina bilang kalo dia ngak mahu berantem yang ngak penting ama felisha & terus bilang sayang sekali .. buku felisha yang ternyata bagus & mahal itu ngak laku di tokoh .. vina harus ke TSM kerna ada acara di mana pihak TSM mahu minta maaf ama vina .. vina mulanya ngak mahu pergi tapi setelah di pujuk ama penerbit bukunya vina pergi juga .. di sana vina ketemu ama aril .. sweet banget .. mereka canggung .. aril lagi megang tangan vina terus ucapin selamat kerna karir vina makin mulus .. vina juga bilang kalo dia senang aril udah sembuh ... aril sempat bilang kalo dia ngak nyalahin vina kerna ngak jengukin dia di RS & langsung pergi ..vina sempat kaget & terus ngerasa kalo aril ngak tahu hal sebenernya kalo vina yang mendonor darah buat aril .. kerna masa vina ke RS .. aril lagi koma .. vina juga sempat ngerasa kalo aril mikir si felisha la yang nyumbangin darah ke aril ...

aril bete banget kerna udah ngomong kayak gitu ke vina .. di ruang rapat .. aril keluarin kalung yang dia pake & ternyata cincin berlian yang aril pake buat ngelamar vina aril bikin jadi liotin kalung itu .. dia ternyata ngak bisa lupain cintanya ke vina .. di rumah nenek sri bilang ke vina supaya ngak usah kasi uang ke nenek sri lagi & nyuruh vina nabung .. nenek juga bilang kalo dia terima kasih banget ama vina kerna udah lunasin pajakkan warung ayam bakar .. vina diem & sedih kerna dia ngerasa pasti aril yang udah nolongin dia bayar pajakkan itu .. aril pergi ke taman yang selalu aril ama vina kencan .. di sana dia bilang kalo di harus bisa lupain semua .. waktu dia pergi vina datang & nangis2 mikirin aril .. aril liat vina lagi nangis & datang ke vina.. vina & aril sempat ngerasa canggung .. aril ngomong dalam hati kalo dia mahu pelukin vina & bilang kalo dia cinta banget ama vina .. aril kasi jaketnya ke vina kerna takut vina sakit kerna dingin .. saat vina mahu pergi jaket nya jatuh ke tanah .. & mereka berdua lagi tunduk buat ambilin jaket & ternyata vina liat kalong aril yang berliotin cincin itu & aril juga liat kalung pemberiannya yang masih vina pake.. vina pamit .. fahri liat vina ama aril & bete banget .. di rumah vina senang & mikir kalo aril ngak berhenti mencintai vina ..sama kayak vina ..aril juga senang .. dia ngerasa kalo allah udah beri dia jalan buat nyambung hubungan cintanya ama vina

bu melinda gila ..pake nyuruh temannya nelpon & bilang kalo dia liat farah lagi keluar ama cowo .. dennis terpancing & terus ke warung ayam bakar .. dennis marah banget & langsung minta cere .. kacian farah .. bu melinda emang nyeselin .. pake cara licik buat pisahanin dennis ama farah .. **** btw emang bener tuh @ missjb @ aLpheenLiebe .. muka dennis setiap hari makin pucat .. kacian yah .. pasti kecapekan .. udah sakit2 masih lagi kerja terus ... moga cepat sembuh ..yah mas bayu

pak rizal ama tante rina ngotot nyuruh aril segerain pernikahannya ama felisha ..aril bilang kalo di belum siap tapi pak rizal tetap ngotot & tante rina bilang kalo aril bisa lagi hidup kerna berkat felisha .. aril jadi serba salah
dito dapat paket dari LN & ternyata isi paket itu adalah berkas hasil tes DNA dito & emang ternyata evan itu anak nya dito .. dito coba hubungin felisha untuk ketemuan ..felisha yang lagi makan siang ama aril bete .. aril mahu bilang ke felisha kalo dia ngak mahu nikah tapi aril ngak bisa ngomongin itu .. aril yang lagi bete terus bilang kalo dia mahu pergi .. felisha ketemuan ama dito .. dito nunjukin hasil tes DNA & bilang kalo emang si Felisha itu CEWEK JAHAT .. bagus dito !!! Dito juga bilang kalo dia akan bilang pak rizal & aril ttg kebohongan Felisha .. Felisha takut & rayu2 ke Dito .. Saat mereka lagi berantem .. Pak rizal ama aril datang ... terus scene fahri ama vina di Resto .. Fahri tadi sms Vina buat ketemuan .. Di resto Fahri minta maaf ama Vina & bilang kalo di mahu mulain semuanya dari awal .. Fahri masih cinta ama vina & bilang kalo dirinya sekrang udah berubah jadi baik ..Vina nolak Fahri & bilang kalo di hatinya udah ngak ada tempat kosong buat Fahri lagi .. Saat Vina mahu pergi .. Hidung Fahri berdarah & Fahri terus pengsan ...Bersambung

 episod   akan datang :
* Dito bilang ke Aril kalo Felisha udah bohongin Aril habis2an .. Evan itu bukan anak Aril tapi anak Dito
* Fahri masuk RS .. kayaknya bener kata MOZA .. Fahri pasti sakit parah & mahu dibikin KO tuh

info diatas yuka ambil dari forum orang indonesia jadi bahasa tu bahasa melayu indonesia la kan...

7 comments:

Normi Nieza said...

waduh2 sinetron lagi..haha

yuka said...

normi- hahaha...gue udah terjebak dong

Nafisa81 said...

ngak pernah nonton.. :)

yuka said...

Nafisa- aduhh rugi bangat..ceritanya enak lho...tp lately ni makin merapu la...

Mizz Aiza said...

aiza tak ikut cerita ni.. hehe.. :D

yuka said...

Mizz- kalau x ikut dari awal jgn tgk..sebab cerita ni masa awal2 je best..sekarang dah start melalut

yuka said...

Mizz- kalau x ikut dari awal jgn tgk..sebab cerita ni masa awal2 je best..sekarang dah start melalut