Monday, May 17, 2010

Tipah tertipu...

salam sejahtera semua....entry kali ini aku nak mengupas topik mengenai wanita2 yang tertipu. eanita mana yang tertipu tu? sebenarnya wanita yang aku maksudkan ialah wanita yang obses dengan kecantikan, obses nak jadi langsing dan obses nak jadi putih... bila ada golongan wanita yang sebegeni maka banyakla produk2 yang dikeluarkan... tak kisah la tu kan dah ada permintaan kena la ada pengeluaran... tapi yang buat aku geram tu bila syarikat2 tersebut menggunakan duta2 produk @ jurucakap yang tak sepatutnya... contohnya begini...aku tengok kat tv ada 1 produk untuk mencerahkan wajah...duta produk yang dilantik tu aku tengok memang spesis yang dah putih sejak dalam perut mak dia bapak dia pun mat salleh....jadi siduta tu bukan putih sebab pakai produk tu kan...macam la kita ni tak reti nak pikir...kalau nak lantik duta tu ambik la yang memang gelap banyak apa artis2 yang kulit hitam manis... kalau takdak artis sangat ambik aku pun takper... baru la orang boleh nampak transformasi tu...tak gitu tuan2 dan puan?
pastu lagi 1 iklan yang nak menipu pengguna ialah iklan pelansingan badan...formula depa sama jer ambik artis jadi jurucakap...kalau ambik artis yang betul debab takper la kan...ni tak, ambik artis yang debab masa tengah mengandung...lepas tu buat perbandingan...semasa mengandung dan selepas artis tu beranak...hadoi memang la sapa pun akan kurus sikit kalau dah beranak...bukan sebab guna produk tu pun... memang nampak sgt la perbezaan tu sebab artis tengah mengandung, anak kembar pulak tu... bukan sorang jer artis yang jadi duta produk tu ada lagi 2-3 orang semua sama konsep dia tunjuk gambar semasa mengandung dan selepas bersalin...apa daa...kalau syarikat tu betul2 berani ambik la artis lain yang betul 'sihat' pastu suruh jadi duta...tengok boleh kurus ke tak...kalau kurus aku pun akan jadi salah seorang pelanggan produk tu... jadi kepada tipah diluar sana jangan mudah terpengaruh dengan iklan2 yang mengelirukan ni...

14 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

kecantikan asli lebih sbnrnya

Ieda Al-Habsyi said...

iklan byk yang menipu, dorg nak amik untung je..

kakngah said...

ada 1 pruduk pelangsingan amik sorang amoi debab jd duta produk diorg. ala.. amoi yg berjaya tumpaskan peragut kalau xsilap aku la. mmg amoi tu kurus. dh xjadi duta camne la amoi tu skrg ek...

yuka said...

Nur hawa - betul tu...

Ieda - iklan mmg menipu sbb nak amik untuk tp kita jgn biarkan diti tertipu

yuka said...

kakngah - amoi tu dah kurus agaknyer dah jd artis kot...hehehe..patutnye produk lain pun kene ikut mcm tu la...jgn la ambik org yg memang dah kurus

zulkbo said...

salam..
alahai kecian
jangan jadi mangsa
jantan hidung belang

Mummy Chubby said...

hai yuka, btol la...mmg tipah tertipu...huhu...

yuka said...

Mummy chubby - hai mummy chubby biar tipah jer yg tertipu asalkan kita tidak tertipu

Chaon Cornerz said...

hahha.. memang banyak la tipu dorang2 nie.. mane nak cari betol2 boleh bertukar wajah, langsing sume tue dengan pakai ubat-ubatan.. kalo ade pun mesti ade plak side effect..

Queen said...

mek salam pantai timur berjaya..


=(

Berd said...

kalau yang gemok tu biasalah. sapa suroh makan burger banyak.

Pnut said...

agak-agak kan..betul ke mek pantai timur tu kurus semata diet?? ehehe
huwaaaaaaaaaaa nak kurus gakkkkk

yuka said...

Chaon - memang la depa tipu banyak tipu...tapi jgnla tipu org hidup2..

Queen - mek tu kurus sebab dia kata minum air dengan makan buah jer...nasi langsung tak makan... xder nikmat hidup la macam tu walaupun kurus

Berd- byk faktor yang menyebabkan gemok...bukan disebabkan burger jer..

Pnut- kalau tgk cara diet mek tu memang boleh kurus...tapi kita mana tahan kalau 8 bulan tak mkn nasik...

SyuQ said...

setuju

apa kata dorang amik adibah noor. teringin gak nak tgk adibah noor yg da kurus tu mcm ner rupanya

x pon blh gak pggl syanie. :-)