Wednesday, May 5, 2010

Kejamnya sang suami....

Semalam aku bacasurat khabar aku terkejut bla ba berita suamipijak isteri hingga mati gara-gara si isteri bercakap di telefon dengan lelaki lain...kejadian itu berlaku di negeri pahang...dulu kes suami simbah isteri dengan asid juga berlaku di pahang... nampaknya nasihat Tengku Mahkota tidak diendahkan lagi bila perasaan amarah menguasai diri....

Kenapa si suami saggup bertindak hingga begitu? memang wajar kalau isteri dimarah tapi kenapa sehingga membunuh isteri sendiri...sepatutnya sebagai suami kena beri teguran dan nasihat bukan di pijak..... tak sedarkah suami itu bahawa perut yang dipijak itulah yang telah mengandungkan 6 orang zuriatnya...tak terfikirkah sisuami itu apa akan jadi pada anak2 akibat tindakan itu? Ibu mereka dah meninggal dan bapa pula dah tentu akan masuk penjara....siapa yang akan jaga kanak2 tersebut?

Pagi ni ketika baca surat khabar sekali lagi aku terkejut apabilaterbaca berita suami cuba mencederakan kemaluan isteri.... kejadian berlaku di Melaka... nasib baik cubaan suami tersebut tidak mengena sasaran....

Kalaula semua suami didunia ni macam adam dalam adamaya tu kan best...dah la ensem...baik ...kaya pulak tu...hik3 ( semalam masa maya diangkap berdua-duaan dengan dani...adam tak pijak pun perut maya...jentik pun tak)

23 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

manusia skunk baran msing2 menakotkan....

Queen said...

terpengaruh dgn WWF....bencik..menakutkan je diorang nieyh...

yang isteri tu pun..pi cakap dgn lelaki lain tu kenapa...kalau dah tau suami tu baran..

yang suami tu pun pergi pijak sampai mati tu kenapa...tegur elok2 kan boleh..

dua2 pun salah...tp suami lebih bersalah...

KERAK NASI said...

nak adam juge..hee..

yuka said...

Nur hawa - betul tu...lelaki sekarang kurang sikap sabar...tapi x semua la

Queen - setuju memng dua2 salah tapi si lelaki lg bersalah

Nur Hawa Mohd Zin said...

tu lah kak..tp kdg2 kaum kite pun ada...hai mcm2 peel manusia skunk

yuka said...

Kerak nasi - ambikla adam tu kan aya dah nak cerai dengan dia...ahaks

Nurhawa - selalu mcm tu la...bila isteri baik suami jahat...bila suami baik isteri jahat.

Asyraf Hamasaki said...

adamaya? hik2
namapun lakonan semata :-))

zures said...

Macam-macam kisah tragis yang berlaku sekarang ni. sedih betul bila dengar berita seperti itu kan. Kemarahan lebih bertuhan dihati sebab itulah tiada langsung perasaan belas itu. Suami macam tu patut di sula je sampai mati...

makdara terdiva said...

kurang asam punye laki..benci ahhh!!

zOuL_iMMe said...

kenapa asid yang jadi pilihan ea?

shameel Iskandar said...

Adamamaya tu lakonan. Hakikat sebenar betapa ganasnya artis yangbergelar suami mahpun isteri(bukan semua tapi sesetengah).

Dalam paper arini, suami cederakan isterinya setelah terdengar suara ghaib.

mamaaerish@eb said...

giler laki dier tuh... bodo pn ader la kot... ikut kpala angin dier jer... eeee... x suker2...

yuka said...

Asyraf -.apa salahnya lelaki ikut contoh yang baik dari drama adamaya tu...

zures - sabar zures... tak mustahil suami tu akan dijatuhkan hukuman mai sebab telah membunuh...kesian anak2 yang hilang kasih sayang ibu bapa...

makdara terdiva - bukan setakat kurang asam laki dia tu...akal pun kurang

zoul - memang niat nak cederakan isteri sebab tu guna asid...kalau guna air tebu mesti tak jadi apa kan...ahaks

shameel- mmg ada artis yang menjadi suami yang baik...contohnya arwah achik spin...

mamaaerish- memang bodo tahap gaban la laki dia tu...

sophie said...

Bahaya tol yang panas baran nie..Nak kahwin pun leh jadi takut kan?

hiro said...

sophie, kawen je ngn i..keh3..maap tuan umah,

yuka said...

sophie - orang bawah ajak kawen

hiro - awk ada ciri2 macam adam ker?...hik3

kak anir said...

Yelah Yuka...maya tu bertuah...tapi tak pandai menghargai suaminya...geram akak

adda said...

setuju yuka

Nur Hawa Mohd Zin said...

tp kan kak, wanita baik utk lelaki baik, wanita jahat utk lelaki jahat...tp skunk manusia yang iman da nth ke mana yg jd cm kes ni

Fie aka Tea said...

manusia skang dah tak ingat dosa pahala agaknye. =_____________='

ika honey bunny said...

ya allah ngerinye! takut nak kawen. hihu..

nak suami macam adam! hahaa

yuka said...

kak anir - bodoh kan maya tu.. dlm kehidupan sebenar pun ada kes mcm tu..

adda - tq

Nur hawa - mmg la lelaki yg baik untuk wanita bai..tp kan sekarang dah mcm2 hal...beul mcm haw kata la agaknya..iman entah ke mana dah...

Fie - faktor kurang iman menyebabkan manusia dah ta inat dosa pahala...

ika- jgn la takut nak kawen...bukan semua lelaki jahat mcm ..tp nak cari yg mcm am tu mmg susah la kot...1 dlm 1000 apa

鯛魚燒Star said...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚