Thursday, September 16, 2010

Vietnam dalam Dilema....

Aku dah merancang lama untuk ke vietnam ni....tiket semua dah beli...sepatutnya pada 26hb Sepetember ini aku akan terbang ke vietnam....tapi yang menjadi dilema sekarang boleh kah aku terbang kesana-kemari dalam keadaan pregnent 7 bulan ++ macam ni? ada tak sesiapa yang kerja dengan airlines ataupun yang tau mengenai rules untuk ibu mengandung naik kapal terbang ni? mana tau kot2 ada syarat2 tertentu...aku ni bukannya apa..satgi orang kampung semua dah tau aku nak ke vetnam tup2 aku tak dibenarkan naik pesawat pulak...saper yang malu? akakkkk jugak...

8 comments:

kak aidah said...

Salam Yuka,
ada setengah airline memang tak membenarkan ibu mengandung8 naik flight especially yg dh 6 bulan ke atas. Tapi ni semua bergantung pada nasib gak, sebab ada member akak mengandung 8 bulan lepas gak dia naik flight ke US. Pergi balik lagi tu.

kata kila said...

setuju komen kak aidah

Kak Aya said...

pengalaman saya pregnant 7 bln naik flight ke Kuching dulu tanpa masalah, apa yg perlu Yuka lakukan adalah dapatkan surat dr doktor, biasanya doktor ada sediakan satu surat kebenaran untuk naik flight bagi ibu mengandung.

yuka said...

kak aidah - masa nak pi vetnam nanti saya dah 31 minggu...tp nak cuba nasib gakla sebab orang kata perut saya kecik jer...harap2 berjaya la...

kata kila - saya pun sokong gak komen kak aidah tu..hehhehe

kak aya- takut ar nak mintak surat kat doktor tu...

Cikmin said...

cikmin dah bagitahu cikkamal sejam yang lalu tentang viet6 ni...ermmmm..

yuka said...

cikmin- harap2 dpt lampu ijau dari cik kamal

Nur Hawa Mohd Zin said...

kalu tak dapat pergi jugak kak..tak da lah malu sangat sebab kite pregnant jadi org akan faham...dapatkan nasihat doctor lebh baik..heheh..

yuka said...

hawa- nak pegi jugak...nak pegi jugak