Sunday, August 22, 2010

Kueh Cara...



Petang semalam aku buat kueh cara untuk berbuka...kueh ini dibuat atas permintaan anak2 aku..sebelum ini beli kat bazar ramadhan jer...3 pasang rm1.00. Pastukan yang beli tu ada yang sedap ada yg keras kedekiang...kalau buat sendiri dah tentu2 la sedap...masa mula2 tu melekat jugak kueh tu di acuan dia tu...lepas tu ok la ..sebab dah tau teknik nak buat tu...semalam aku buat 2 jenis...yang 1 inti gula dan yang 1 lagi inti serunding (konon2 cara berlauk la tu) sedap gak cara serunding...tapi aku lebh suka cara bergula dari yang berlauk...biasalakan aku kan memang suka benda yang manis2 sebab tu muka aku pun manis jer ... untuk resipi cara ni takyah la aku bagi resipi kot...sebab aku rasa korang pun taukan resipi dia..lagipun aku buat kueh cara tu takder sukat2 dah bahan2 tu..aku main bubuh ikut suka hati aku jer...

11 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe suka cara manis..warna hijau tu..puasa belum buat lagi...hehe

pemanas cerita said...

ooo.ni ropanya kuih cara.masa pose kat ganu dulu slalu beli kuih ni.tp x tau nama pon.heheee

yuka said...

Nurhawa- kak yuka pun suka yang manis ..sebab dah biasa makan dari kecik

pemanas cerita - la...taktau nama kueh cara ni ker? nasib baik yuka buat entry pasal kueh ni kan.

Ungu Violet said...

wahhhh.. pandainye dia buat kuih cara, apa komen ank2?

yuka said...

Ungu Violet- takyah tunggu diorang komen...kalau depa makan habis licin tu kira sedap la kan...hehhe

Nur Hawa Mohd Zin said...

sama lah ngan awe..tapi awe suke kueh tradisional...heheh

Rama2Ungu said...

sukaaa sngt kuih ni...suka kalau cara berlauk...

yuka said...

hawa- time buka posa mmg suka kueh tradisional...teringat balik zaman kanak2 dulu...

Rama2ungu- kak yuka pun suka kueh ni..harini nak buat lagi...

Nur Hawa Mohd Zin said...

betol..betol..heheheh

Anonymous said...

Now that we have described discount links of london the one way linking process, how can you get links of london silver websites to link just to you? One answer is that it is links of london sale dependent on your sites content, especially if you links london jewellery have unique content. Other websites will link cheap links of london to you if you have interesting content that links london bracelet compliments their content. The problem is that you london links charms really have to have something exceptional. links of london watches sale One easy way to get a type of one way link called discount links of london rings a back-link. These are links to articles that you cheap links of london necklaces have written and distributed through article directories.

Queen said...

dulu suka tolong mak buat kuih cara..kita tukang buh gula..pastu buh lebih sebab sedap..ahahaha..