Sunday, August 8, 2010

Ebiboy dan rambut....







Dalam ramai-ramai anak aku hanya ebiboy sorang yang mempunyai rambut yang lurus macam buat teknik rebonding. Anak2yang lain rambut tak berapa lurus sangat... Bila rambut lurus macam ebiboy tu senang la nak disikat ...tapi yang menjadi masalah bila ebiboy tu takmau bagi kerjasama bila nak gunting rambut dia...Jadi rambut ebiboy tu sering panjangla...bila dah rmbut panjang mencecah bahu orang ingat dia gegirl la pulak...kalau nak gunting rambut kena tunggu time dia tidur...masa kecik2 bolehla ...bila dah besar macam ni susah sikit sebab selagi aku tak tidur dia pun tak tidur...
dah beberapa kali aku aku bawak dia pi kedai gunting rambut...tapi dia meronta-ronta sampaikan mamak tukang gunting pun tak berani nak gunting takut tergunting telinga pulak nanti...Haritu aku tengok rambut dia dah bertambah panjang sampai tak nampak mata dia...maka aku pun pujuk2la ebiboy nak potong rambut dia....akhirnya dia bersetuju...walaupun dia bersetuju tapi dia tak bagi kerjasama jugak...lagi satu aku kena gunting rambut dia semasa dia mandi sambil main2 air... time aku nak gunting tu kejap dia toleh kir-..kejap toleh kanan...kejap dia terjerit-jerit bila rambut yang di gunting jatuh atas badan dia...akhirnya setelah bersusah payah dapat jugak aku gunting rambut dia...alang2 dapat gunting biar rambut depan tu pendek terus...tapi korang pun sure boleh agakkan...kalau dah aku gunting rambut dalam keadaan yang sukar macam tu...dah tentulah hasilnya pun tak seberapa...
Sekarang jom kita tengok fesyen rambut ebiboy yang telah dibuat oleh aku...


Jeng...jeng...jeng...inilah hasilnya...sungguh tak elok...macam orang demam

kekekeke...bukan aku sengaja nak buat bagi tak elok...tapi dah ebiboy tu takmau bagi kerjasama...maka itulah hasilnya..tapi yang best tu kan bila orang tengok rambut dia macam tu...orang ingat dia yang gunting sendiri...jadi aku tidakla dipersalahkan...hik3

8 comments:

Shannice said...

comellah ini budak... ok rambut dia... hehe ;)

Ungu Violet said...

kahkahkah.... cian ebiboy, smpi mcm tu mummy potong rambut dia.. sabo ajelahhh..

manggosteen said...

rambut dia cantek..
guna jari pon boleh..

yuka said...

shannice - dia npk comel sebab rambut tu kot...bila dah potong terus npk mcm org demam...

UV- kekkeke kejam mummy dia tu kan... haritu pak sedara dia kata knp ebiboy gunting rambut sendiri pastu dia jawab bukanlah mummy yg gunting..pastu pak sedara tu kata..takkan mummy gunting mcm tu kot....hehhee...

manggosteen- abg dan kakak2 dia semua jeles dgn rambut dia

aNIe said...

Yuka...hahahah...comeinya rambut ebiboy...lebih2 dgn hasil kreatif yuka...hahahha

Cik Bucken said...

nmpak cam anak jepon plak mule2..tp bile da potong nmpak cam pmpuan la kak..uhuhuhu..=P

yuka said...

Kak anie- cantik ek? boleh gunting lagi la rambut dia lepas ni...hik3

Cik bucken- memang ebiboy tu muka dia sekejap macam jepun sekejap mcm cina sebab mata dia tu sepet sangat...tgk gambar masa kecik lg la nampak mcm jepun....rambut pendek npk mcm pompuan ek? kene biar pjg la kalau mcm tu

Anonymous said...

Now that we have described discount links of london the one way linking process, how can you get links of london silver websites to link just to you? One answer is that it is links of london sale dependent on your sites content, especially if you links london jewellery have unique content. Other websites will link cheap links of london to you if you have interesting content that links london bracelet compliments their content. The problem is that you london links charms really have to have something exceptional. links of london watches sale One easy way to get a type of one way link called discount links of london rings a back-link. These are links to articles that you cheap links of london necklaces have written and distributed through article directories.