Monday, March 1, 2010

tag dari cik PINK

Pagi td tengok di shoutbox tiba2 ternampak msg dr PINK dia kata aku dah kena tag...dah berbulan-bulan aku tak kene tag ni..dulu ada la 1 blogger tu selalu tag aku...tapi sekarang ni tak dah...agaknya sebab dia merajuk kot sebab byk tag2 dia aku hutang dulu pastu last2 langsung tak berjawab...hehhehe...sori na...( aku tau org tu tau saper yang aku maksudkan)
Ok berbalik kepada cerita TAG dari cik PINK tu...sebenarnya 1 penghargaan jugak la bila kita ditag...ini menunjukkan orang tu ingat kat kita...( perasan tak aku ni?)

sekarang ni aku nak try la jawab...

Ini la rupa bentuk soalan TAG tu:

☆ Makanan
Aku suka makan cokelat dan apa saja yang ada kaitan dgn cokelat - contoh: kek cokelat / cokelat cadbury / biskut cokelat ( no wonder la aku diet tp x slim2 pun )

☆ Bahan bacaan
Soalan ni tak nyata dgn jelas bahan bacaan ni yang aku suka baca atau perlu baca... oleh itu aku akan jawab dua2 sekali la...kalau untuk keja aku kena rujuk 2-3 jenis buku la kan...contohnya Buku Perintah AM, Arahan Perbendaharaan dan buku2 nota aku tu kalau nak peksa PTK ( yg ni semua aku tak berapa suka baca tapi terpaksa)....kalau bahan bacaan yang aku suka ialah bahan bacaan ringan2...macam novel, majalah wanita/jelita/keluarga...majalah hiburan pun aku suka gak...tapi aku tak beli sebab hb aku tak bagi dia kata malu kalau orang tgk aku beli UR*V semua tu...hehhehe... ( tapikan aku penah gak terbeli sekali sbb masa tu ada isu artis yg sgt sensasi tapi aku dah lupa la isu apa...aku tgk hb aku pun bantai baca gak....wakakakka)

☆ Rancangan TV
Aku ni kurang masa didepan TV....kalau ada masa pun aku tengok apa yang anak2 aku tengok...malas la nak berebut2 channel dgn anak2 tu kan...jd aku terpaksa layan cerita hikayat putera shazlan, naruto, doraemon...tapi kalau musim AF tu aku memang tengok la....

☆ Keperibadian
Aku nampak macam pemalu dan pendiam ( memang fakta pun ) tapi bila dah kenal dengan sesorang tu aku akan jadi peramah dan mesra alam orangnya...mudah bersimpati dengan orang...ada gak kawan2 aku kata aku ni seorang yang sangat lurus...1 lagi aku rasa aku ni seorang yang sangat lembut dan baik hati...ahaks ..( sila muntah hijau)

☆ Hobi
masa sekolah2 dulu hobi aku kumpul setem...dah tua2 macam ni apa barang nak kumpul setem lg kan....lagipun sekarang ni semua main emel2 jer mana nak dpt setem lagi dah...jadi hobi aku masa kini ialah lepak depan lappy...pastu blogwalking...layan FB...baca cerpen online...pastu layan kerenah birokrasi anak2 aku yang 4 orang tu...pastu hobi yg baru menular dalam diri aku ialah window shopping online...best tau window shopping on9 ni tak sakit kaki....hehhehe

☆ Impian/hajat di hati
Impian dan Hajat tu memang banyak...Hajat yang utama ialah aku nak anak2 aku semua berjaya dalam hidup di dunia dan akhirat...impian lain lak yg ada unsur2 materialistik ...kalau boleh aku nak tukar HP, pastu nak pi tour europe, pastu nak beli jam rolex, pastu beli beg LV mcm ct tu...hehehe....pastu nak keter BMW...pastu impian yang paling best tu aku nak dok lepak2 jer kat rumah pastu sesekali pegi spa manja2kan diri...tp tiap2 bulan ada org bg duit kat aku 5-6 ribu....bestnya.....

☆ Tag lima yang lain

Dah siap pun Tag aku ni...so kalau yang kena tag tu..cuba2 la buat yea....

5 comments:

PiNk ButTeRfLy said...

yeay! kak yuka dah jawab.

wah! impian tu sangat materialistik. hehe.. dah kaye nanti jangan lupe banje kasut jimmy choo kat PiNk tau! =p

cikmin said...

vavava..tag cikmin tahun lepas 1 pun yuka tak buat..ada hati la pulak tag cikmin eeh...ngeeee....

yuka said...

PINK- kan best kalau impian materialistik tu tercapai...takkan nak suh banjer kasut JC tu jer..beg LV taknak ker...hik3

cikmin- itu tandanya yuka ingat dekat cikmin...ahaks

Ameen Muslim said...

Wee~~ Best jwpn tag ni! mcm2 boleh kongsi. Jwpn Cik Yuka pun bombastic n materialistic. Heheh... gurau jer.

yuka said...

Ameen Muslim- sajala buat jawapan lawak2 sikit...kalau skema sgt tak best gak kan...