Sunday, February 21, 2010

Sudah 14 tahun....

Hari ini 21 hb Februari bersamaan 7 Rabiulawal...merupakan hari ulangtahun kelahiran anak aku yang ke-14.... ( masa aku lahirkan dia 21hb februari tu bersamaan dengan 2 Syawal ) ... disebabkan aku lahirkan dia pada pagi 2 syawal maka dihujung namanya ada FITRI... dah besar panjang anak aku ni...macam tak percaya pulak aku dah ada anak sebesar ni...
Nama penuh anak aku ni Muhammad Danial Fitri...kalau ikukan hb aku tu dia taknak letak fitri kat hujung tu sebab panjang sangat...tapi aku beria-ia nak letak jugak ( nostalgia la kan lahir di pagi raya.) ..jd termaktublah nama itu dalam surat beranak anak aku tu....suami aku katakan...awat tak letak nama muhammad selamat hari raya aidil fitri jer...lagi la nostalgia...hahhahahaampehh...


Ni la rupanya anak bujang aku tu...gambar ini diambil pagi td..kira masih segar dari ladang gitu...masa ni tengah siap2 nak ke sekolah...sebelum tu dok belek2 hp dia yang dibeli mlm td untuk hadiah besday.... ( abaikan kelibat ebiboy yg tgh tido kat belakang tu )


Pada usia dia 14 tahun...ketinggian dia dah hampir sama dengan aku...2-3 tahun lagi kalah la aku... Dalam semua anak2 aku memang dia yg paling gelap kulitnya...orang kata kalau kita tgh pegnen minum air soya banyak2...nanti dapat anak kulit cerah...masa pegnen kat anak aku tu rasa2nya bergelen-gelen air soya aku minum...tp hasilnya...macam tu la kan..tp tak kisah la hitam ker putih ker yang penting sihat dan sempurna sifat....

Sebagai ibu aku sentiasa mendoakan agar anak aku ni berjaya dalam kehidupan di dunia dan akhirat....

10 comments:

aNIe said...

Happy Birthday pada anak bujang Yuka...semoga membesar menjadi anak yang soleh...

Sekejap aje anak2 kita dah besar ye...anak2 akak sekarang semua dah lebih tinggi dari ibunya...kecuali si kecit ni...

Anak akak ude pun lahir pada pagi hari raya ke 2...hehehe...

PiNk ButTeRfLy said...

happy birthday untuk anak kak yuka!!

emaknye pun nampak mude je lagi.

kalau jalan2 ngan anak sulung ni, mesti orang ingat adik ngan kakak.

hehe..

cikmin said...

hepi besday abg fitri..semoga jadik anak yg solehah...

yuka said...

kak anie - tq diatas ucapan dan doa itu...macam tak percaya kan anak kita dah besar mcm ty...sebab dok rasa macam muda jer lagi..hik3

PINK - tq yea....petua awet muda...sentiasa senyum dan ketawa walaupun hati gundah gulana...ahaks

cikmin- tq yea atas doa itu..aminnn

zures said...

Happy birthday utk fitri..dah besar panjang ye...semoga jadi anak yang soleh dan mendengar kat ibubapa. Tak sangka yuka anak kita sebaya rupanya...tp yuka muda lg...

yuka said...

zures- tahun depan kita sama2 berdebarla sebab diorang nak ambik pmr.... xla muda sgt...hati ja muda...hik3

idahani said...

selamat hari lahir buat Danial Fitri..moga menjadi anak yg soleh..amiiinn..

yuka said...

idahani- terimakasih yer atas ucapan dan doa itu

zulhilmi bdk blur said...

xlama lg tinggi la dr mak uda...
hihi

yuka said...

zulhilmi- besday tahun depan konfem la dia lg tinggi....