Tuesday, February 23, 2010

'Kenapa Mr Superman perlu bagi kamera digital ini kepada saya'

Entry ini akan melekat sehingga 23hb Januari,sila skrol kebawah untuk entry terbaru TQ!

Kali ini aku nak mencuba nasib dengan menyertai kontes yang di anjur oleh mr.superman...nak menang kontes ni kena karang mengarang ayat pastu pujuk2 sikit bagi mr.superman tu lembut hati...dah lama kontes ni bermula tapi masa tu aku tak bercadang nak masuk...bukannya tak berminat tapi aku tak reti nak buat yang sticky mode tu...hehehe rabun IT la katakan...nasib baik la aku ada blog engineer yang sedia membantu bila2 masa dan dimana jua...( kalau menang ni kene share gak la dgn blog engineer tu)


Sebab apa mr.superman perlu bagi digital kamera ini kepada saya?...ok aku akan try la bagi alasan yang kukuh dah concrete lagi padu untuk mr.superman...tapi untuk kontes ni kena guna ganti nama 'saya' la sebab tajuk dia macam tu...kalau tidak keluar tajuk pulak...

Hujah saya yang pertama:

Saya memang belum ada digital kamera...dulu ada la tapi dah rosak...lepas rosak dah tak beli lain sebab saya beli henpon yang ada kamera...tapi kamera di henpon mana sama dgn yang kamera digital kan... sebab henpon saya tu pun yang cikai jer...camera dia 3.2 mega pixel jer...sebab tu bila tengok gambar kat blog saya macam tak berapa best ja... kalau guna digital kamera baru la nampak lagi cun dan comei...(tapi nak tanya gak la kamera yang nak bagi tu berapa mega pixel?)
hehehe...ngengada jer kan...

hujah yang kedua pulak :

Saya ada adik pompuan ( bukan nak rekemen adik tau) bulan 6 ni dia nak kawen....jadi saya perlukan kamera untuk ambik gambar masa kenduri kawen tu...memang la dia ada ambik khidmat jurufoto.... tapi kan jurufoto tu mesti dok fokus ambik gambar pengantin saja...gambar kakak pengantin yang glemer dan cun ni depa bukan nak ambik pun...rugi la kan pakai lawa2 dan vogue tapi tak ambik gambar...jadi saya sangat perlukan kamera digital itu untuk ambik gambar syok sendiri.... boleh terima tak alasan tu?

hujah yang ketiga:

saya ni suka pergi jalan2 makan angin...selalunya ambik gambar guna kamera henpon jer...yang jadi masalah sekarang ni bila pi jenjalan selalu lupa bawak charger henpon tu...baru bercuti 2 hari bateri henpon dah kong dan kering kontang...tak boleh dah nak bergambar. bila jadi macam tu terpaksa la menumpang kamera kawan ( kalau tak percaya tanya dengan CIKMIN...saya selalu menyendeng kat kamera dia kalau kami pi jenjalan) ...kalau bateri kamera tahan lama...orang la kata...saya taktau la betul ker tak sebab saya kan xder kamera...kalau mr.superman bagi saya kamera tu baru la saya boleh buat kajian tentang kesahihan fakta itu...


hujah yang ke empat:

Yang ni jangan habaq kat orang tau....(mode bisik2 ni) saya kan ada anak dara...orang kata kan kalau nak mengorat anak kena ambik hati mak dia dulu...jadi bagi la kamera tu kat saya (ahaks..relevan ker nih? gasak la kan)

hujah yang ke 5 pulak:

hujah yang ni agak menyentuh perasaan sikit la...untuk pengetahuan mr.superman, saya ni merupakan seorang anak yatim piatu...tak berayah dan tidak beribu.......memang besar pahala orang2 yang membantu anak yatim piatu ni...jadi apa tunggu lagi...bagi la kamera tu dekat saya...( ada harapan tak nak dapat kamera tu?)

hujah yang ke 6:

hujah yang terakhir ni berbentuk cadangan. apakata markah diberi berdasarkan umor peserta? lagi byk umor orang tu lagi byk markah dia....kalau mr.superman buat macam tu kompom la saya boleh menang.....hik3

Itu saja hujah2 yang dapat saya sampai kan untuk memenangi kontes ni...

p/s: kalau tak letak banner kat tepi tu disqualified ker?


13 comments:

~0~ said...

good luck

yuka said...

~0~ - tq yea

noor afzan said...

k good luck yea..

yuka said...

noor afzan- tq...rasa2 ada harapan nak menang tak?

aNIe said...

Good Luck Yuka...akak pun tak pandai buat sticky mode...

yuka said...

tq yer kak anie...ingatkan akak dah terer bab2 blog ni...hik3

Aini said...

u deserve to win... hujah2 u amat bernas...rugi owhhh mr. superman klu tak bagi kt u..

yuka said...

Aini- harap2 masin la jari u tu...hik

Dak Wan® said...

Ramai gak yang join erk? Wish u Gud Luck!

yuka said...

Dak Wan@ - tq yea...

infokomp said...

artikel yang menarik...mampir ya

home tiara said...

Posting anda luarr biasa, selamat berkarya silahkan komentar balik and give me some comment or follow. Good luck f u

mre tips said...

kunjungan balik