Saturday, March 14, 2009

Hangen...

Petang tadi aku gi penang nak antar laptop aku kat sony service center. menurut minah kat kedai komputer yang aku pergi haritu laptop aku tu ader problem hardware so kene la hantar gi kedai sony. minah tu jugak yang bagitau sony service center tu ada di queensbay mall. sebenaqnya aku macam tak berapa nak percaya bila dia kata hardware yang rosak tapi mmandangkan dia tu kerja di kedai yang service komputer dan aku ni hanya seorang pengguna yang agak2 rabun IT ni maka kena percaya la jugak cakap dia tu. Masa di queensbay tu aku jumpa la kedai sony tu tapi bukan sony service center tapi redah jer lah asalkan ada perkataan sony tu... mamat kat kedai tu tanya per problem laptop aku tu... aku pun cakapla yang aku taktau apa problemnyer tapi yag pasti aku tak leh nak on laptop tu. since charger laptop aku ada dalam beg, mamat tu guna charger yang ada di kedai tu je. nak tau tak apa yang jadi lepas tu? Terus laptop tu boleh on... rupa2nya charger/ cable yang rosak dan kebetulan bateri tu dah kering kontang maka tak leh la nak on laptop tu.... lastweek masa aku bawak laptop tu pi kedai di SP minah tu buat macam tu jugak. guna charger yang dalam kedai tu tapi tak boleh pun nak on... tapi aku hangin la gak ngn minah tu tak pasal2 aku kene pi penang. bukannya dia nak check betul2 apa yang rosak... Sekarang ni laptop aku tu masih belum boleh digunakan sebab charger tu kene order dulu. katanya dari singapore. 3 hari baru sampai. entah betul ke tidak tu... harga RM249.00. ader tak sesaper yang penah beli charger untuk laptop vaio tu? tipah takut tertipu jer...

No comments: