Thursday, December 31, 2009

gudbye 2009

Salam 1 Malaysia...Kembali bersiaran setelah hampir seminggu x update blog... biasala kan year end macam ni memang keja sangat byk di ofis dan aku pulak dalam sibuk2 tu nak gak bercuti ... nak makan kenduri bagai maka x sempatla nak update blog ni... entry yang last aku ada citer pasal anniversary yang jatuh pada 25hb Disember.... harini aku nak citer la sikit2 apa yang aku buat pada 26hb, 27hb dan seterusnya... pada 26hb tu sekolah lama aku ada buat reunion/alumni untuk bekas pelajar untuk semua batch...pada asalnya aku x bercadang nak pergi sebab pada tarikh yang sama aku nak ke Kl...oleh kerana semua bespren aku masa sekolah nak pergi maka aku pun teringin la nak pergi jugak...tambahan pulak dah tak juah dengan rumah aku tu...kawan2 aku yang dari kl pun ramai jugak yang datang untuk berjumpa kawan2 lama ni...jadi xkan aku yang dah ada kat sini x pegi pulak kan... sehari sebelum kejadian salah sorang bespren aku sejak aku form 1 datang tido di rumah aku bersama ahli keluarga dia... jadi 26 hb tu aku pergi sekolah tersebut dengan kawan aku itu manakala hb aku ambil tugas melayan suami beliau dan anak2nya...hb aku siap bawak depa pi gunung jerai pasti pi shopping2 kat tanjung dawai...

Bestla dapat menjejaki kaki semula ke sekolah aku tu walaupun kami ni hampir2 sesat nak cari sekolah...maklumla kan dah 20 tahun x pegi situ...seronok bila tengok semua kawan2 dah berjaya dengan kehidupan masing2...masa aku sampai byk la keter2 mewah menjalar di perkarangan dewan tu...kesimpulan yang aku dapat buat semasa reunion tu ialah...semua bekas pelajar pompuan masih menten macam dulu tak banyak berubah...tapi yang lelaki pulak...masyaAllah masing2 dah kembang ketepi dan kedepan...ada yang aku sampai tak kenal walaupun dulu 1 kelas...dari saiz s semua dah jd xl ada gak yang xxl... namun demikian ada jugak yang masih saiz s tapi kes terpencil la....

27hb tu pulak aku makan kenduri di Dewan Merak kayangan kat KL tu...sangat la best sebab aku dan hb disuruh makan di meja bersama pengantin... pengantin tu kazen aku yang kenduri kat penang haritu...aku ada buat entry pasal tu siap letak gambar lagi...tp di KL ni xder gambar sebab hp aku dan Hb xder bateri la pulakk...sangat rugi lorr

Selepas kenduri kami pi loyat...kalau ada yang ternampak pompuan pakai baju kurung moden yang ada manik2/labuci2 pastu pakai tudung pink kat loyat dalam kol 3 lebih mcm tu...pompuan itu aku la... memang x sesuai langsung baju aku tu pakai pi loyat...tapi gasakla kan...tujuan utama pi loyat saja nak tengok apa yang ada...bila dah tengok mula la terasa nak beli...pastu kitorang pun beli la PSP untuk anak2 aku yang ber3 tu syer...x beli la sorag 1... masa tu jugak hb aku dok berkenan dengan garmin gps tu...tapi aku berjaya menghalang beliau dari membeli dengan memberi hujah2 yang cukup bernas... aku cakap selama ni xder GPS tapi nak pegi mana2 pun sampai jer...cari rumah cikmin kat bentong tu pun jumpa lagipun dalam HP pun ada GPS...termakan jugakla pujuk rayu aku tu...

28hb pulak kami dah nak bertolak balik sp...dalam perjalanan tu HB aku melencong sekali lagi ke loyat tu...rupa2nya dia nak beli jugak GPS tu...hadoiii...penat jer la aku bagi hujah hari semalam tu...agaknya malam tu dia tido x lena sebab dok memikirkan GPS tu...masa hb aku sibuk membeli GPS sempat jugakla aku ushar hp2 yang latest...aku dah berkenan dgn 1 hp tu tp aku x bercadang nak beli sekarang... nak kumpul duit nuff dulu...hik3...kalau kumpul duit nuff ni 2 tahun lagi boleh la beli hp tu...Dah selesai beli GPS semua tu kami beli donut kat big apple tu...walaweii sedap giler...rasa macam nak makan 5 bijik...

Moral of the story: biar menyesal beli jangan menyesal tak beli.....

Dengan adanya GPS tu kami sampai kerumah dengan selamat...