Friday, December 4, 2009

Cuti-cuti Malaysia...

Program cuti2 malaysia aku bermula pada hari raya haji yang ke-2. Destinasi kami yang pertama ialah ke rumah cikmin di Bentong...kalau ikut program kami sepatutnya bertolak pagi dalam pukol 8 macam tu...tp kami telah bertolak pada pukul 1 ptg...ni semua gara2 hb aku tu la yang terlupa dia ada appointment dgn org pagi tu...disebabkan kelewatan itu kami sampai di bentong dah waktu maghrib...(sori yer baby faheem aunty yuka datang mlm2)...lebih kurang pukol 10 mlm kami bertolak ke rumah kakak aku di putrajaya....sampai kat rumah dia dah pukol 11 lebih...masa sampai tu aku tengok abang ipar aku tgh buat bbq daging korban depan rumah...

Kalau ikut perancangan awal kami nak pergi bercuti di Melaka tapi bila bangun tidor keesokkan harinya rasa malas la pulak...last2 kami buat keputusan untuk pergi petrolsains yg dekat klcc tu jer...anak2 aku dan anak2 kakak aku tersangat la teruja nak pergi petrolsains tu...macamla tak penah pergi... jadinya hari ahad tu kami habiskan masa di klcc tu jer la...malam baru sampai rumah dengan keletihan yang teramat...tapak kaki aku pulak macam dah nak tanggal dari buku lali... sebab seharian jalan pakai kasut tinggi padan muka aku nak vogue la konon

Pagi senin tu pulak bangun jer tido kene pk lagi nak pegi mana pulak...pk punya pk kata sepakat diambil untuk pergi ke genting hiland... budak2 punya la excited nak pegi ...( aku pun sama gak...hik3) rombongan kitorang seramai 15 org sampai di genting hampir pukol 1. pukol 10.30 malam baru kami balik...
Cakap banyak pun tak guna jomla kita tengok gambar2 kat genting tu...tapi harap maafla yer kualiti gambar tidak memuaskan sebab aku guna henpon jer bukan kamera SLR bagai tu...



Ni gambar marsya dan ebiboy atas buaian yg macam eye on malaysia tu...

Yang ni pulak kakak aku dan sebahagian anak2nya.


Yang ni anak2 dara aku....


Gaya macho dari ebiboy.....




hehehhee...untuk gambar ni pulak aku mintak mahap banyak2 la sebab korang terpaksa sengetkan kepala bila nak tengok...aku lupa nak rotate gambar tu...dah upload kat sini baru perasan...


Yang ni pulak pic owner blog ni bersama anak2. tengok la dia pakai selipar jepun jer sebab takut sakit kaki lagi....ahaks.
kesimpulannya kan pegi genting haritu memang berbaloi-baloi la....






8 comments:

CikMin said...

mak aiiii..ke puncak genting rupenyer...awat tak habaq??klu tak buleh la juin kan..hehehe...dah 2x yuka dtg..cikmin mesti lupa nak amik gambar sekali..heran betoi la...

yuka said...

amboi cikmin kita ni dok dm workshop pun nak juin pi genting gak ker? pasal amik gambar tu pulak kan yuka pu heran gak sepa cikmin tak ajak bergambar pun tp malu2 kucing la nak tanya kan...hik3

CikMin said...

wakakakak..owhh...ada rasa nak tanye eh..tp memalu kucing..hamboiii...xpe2..nnt cikmin pi SP kita amik gambo bebanyak ye...dgn tak memalu serigalanya cikmin ajak bergambo nnt...

yuka said...

cikmin nak dtg sp nanti bagitau awai2 sebab nak booking cina kedai gambar tu...almaklumlakan yuka xder kamera mahal2 tu...kalau pi jenjalan pun asyikla menebeng kt kamera cikmin/cik kamal tu...

Ms AiReEn MoHd said...

da menyimpan kat cimb akak suda..huhu secara senyap eryn keudarakan pada akak ni..huhuhu syssss meh klik klik eryn lak..tapi rahsia taw...wakakakak..thanks wish eryn kakak yuka,..

best nyer adik adik pog genting tu...emmm cejuk tak ?

yuka said...

eryn- mulai harini kita buat gerakan senyap2... sejuk gak kat genting tu kalu kat luar tpt indoor game tu biasa2 jer mcm dok kt ofis..

CikMin said...

hehehe...gambar2 kita jenjalan tu tersimpan kemas lam memori ni ha..ntah bila2 la nak bg yuka...kumpul lagik la sampai pi vietnam eh..

yuka said...

cikmin kalau nak bg pic2 tu nanti buat la collage siap2...hik3