Sunday, December 6, 2009

Sakit Kepala...

Malam tadi aku sakit kepala jadi sebelum tido aku makan panadol sebijik... (aku tau la umor macam aku ni kena telan 2 bijik baru ilang sakit kepala tapi puas aku cari2 jumpa sebijik tu jer) pastu bangun tido pagi tadi rasa kepala aku masih sakit...td on de way to ofis aku singgah petonas beli panadol actifast... tapi yang aku tak tahan ni sebelah ofis aku diorang tgh nak buat bangunan baru...korang tau la kan kalau nak buat bangunan baru tu kena la pilling semua tu...bunyik mender tu dok ketuk2 toing2 tu buat kepala aku bertambah sakit... dan masa kepala aku sakit bila dgr bunyi piling tu aku teringat la pulak masa aku kecik2 dulu ada iklan panadol kt tv... kisah sorang pompuan tu yg pening kat ofis pastu ditambah pulak bunyi org dok pilling tu... saper ingat lagi iklan tu? kes aku harini samala macam pompuan tu... nasib baik la ada aktifas ni...

Moral of the story: kena spare panadol byk2 di rumah dan dlm handbag

5 comments:

aNIe said...

Yuka...cik abang akak pun suka kalau sakit kepala amik panadol...tapi akak jarang amik panadol...

yuka said...

kak anie kalau tak ambik panadol nak buat cemana? ada kaedah lain ker

CikMin said...

cikmin ingat lagik iklan tu...hehehe...telanlah active fast..mmg cepat lega tau pening paler...klik2 sume...

agus suparman said...

Resep Kuno buat sakit kepala :
sediakan gelas dan masukkan 1 sendok makan gula putih, sedikit garam, sedikit jeruk nipis, kemudian masukkan setengah gelas air panas yang sudah disedu dgn teh .aduk hingga larut. kemudian minum setelah lumayan dingin. lalu tidur sebentar. insya’Allah setelah bangun tidur pusing kepala akan hilang.silahkan dicoba..mudah2 an dpt bermanfaat.
lebih aman dan tidak ada efek samping bagi tubuh, insyaalloh

yuka said...

cikmin- org yg seangkatan dengan kita jer yg ingat iklan tu. kalau tanya eryn mesti dia tak penah tengok...

Agus - tq yea atas resepnya. akan dicoba nanti