Saturday, June 6, 2009

Ladies day out...

Hari Jumaat 5/6 yang lepas aku telah menemani swami aku ker Shah Alam coz dia ada meeting kt situ...ekceli dia ada 2 meeting 1 kol 10 pagi dan 1 lg kol 3 ptg di PJ.... aku diajak pergi bersama-sama supaya tak bosan dia drive sorang sepanjang perjalanan tu...kalau ada orang kat sebelah bersemangat sikit...katanya la..( nak bodek aku la tu ) .. kami bertolak awal pagi jumaat...pukol 4pg dr sp..berenti solat subuh kat tapah...pukol 7.15 kami dah sampai di kawasan rehat sg.buloh tu...hrmmm laju giler dia bawak...rasa macam naik keter dengan fernando alonso la pulak...aku yang mengantok tak jadi nak tido...sebab risau...kalau aku berjaga bolehla aku warning dia sikit pasal kelajuan keter tu...contohnyer bila aku tgk jarum tu mencecah 170km/j aku cepat2 kata " ishh janganla laju sgt. 140km/j dah ler" hrmm tukang nasihat pun 2x5 gak...patutnyer aku kene kata 110km/j jer yer tak?

Sepanjang tempoh hubby aku tu bermeeting aku telah ditemani oleh kawan aku AINI (nama sebenar) yang telah mengambil MC untuk berjumpa dengan aku...pelan asal dia cuma nak ambik time off jer sebelah pg tu...tp kebetulan dia pun sakit kepala haritu dia pun terus la ambik MC...yang musykil tu sepanjang kami bersama di SACC mall tu dr pg sampai ptg tak nampak dia mcm org sakit kepala pun...hehehehe ( jgn marah yer Aini nanti kene jual..hik3) member tu siap shopping2 lg tau... tp kitorang lebih byk menghabiskan masa dengan melepak di pizza hut...dia bwk laptop jd dptla kami on9 disitu...bila dah lama sgt kat pizahat tu kami pun kuar cari port baru pulak...kitorang jenjalan tengok2 kedai...beli bedak bagai...pastu minum2 lg di secret resipi sampai la suami aku tu dtg menjemput... terharu sungguh dengan layanan Aini tu... macam dah kenal lama padahal tu lah first time aku jumpa dia...hubby aku pun mula2 tu mcm was2 jer nak bg aku kuar dgn aini...risau benau dia takut bini dia yang suka perasan comei ni dilarikan orang ...hahahha . sepanjang masa berdating tu kitorang ni asyik ketawa jer...citer2 sikit pastu ketawa...citer2 lagi pastu ketawa...macam orang sengal jer ...hik3...

Hari ahad ni aku akan ke kl lagi sebab suami ada meeting hari Isnin...letihla jd PA tak bergaji ni...

p/s : 1. kata orang tua2 jgn terlampau suka nanti akibatnya duka....
2. u...bedak yang i beli tu kan shinning sgt la...

No comments: