Thursday, June 4, 2009

Aku Dibius Cinta...

suatu hari tu masa dalam kereta bersama suami dan anak2 dan jugak kakak aku tetiba ada la lagu aku dibius cinta tu di radio...anak2 aku yg pompuan2 tu kusyuk jer dengar sambil ikut menyanyi...bila sampai di baris 'cintamu membiusku.....' anak aku yg darjah 3 tu tanya " mommy apa maksud membius?" ishh... apa aku nak jawab ni..aku tau la bius tu apa tp nak menerangkan kat anak aku tu cemana kan... lepas pk sejenak aku pun xplen dengan penuh konfiden... " ermm bius tu macam ni...ingat tak haritu masa marsya pi dentist , org tu sapu ubat kat gusi pastu dia cucuk kat situ..lepas tu bila dia cabut gigi tak rasa apa2 dah..sebab kebas...ha yg tu bius la namanya...."
"ooooo..." kata anak aku tu. pastu dia tanya lagi
"apa kene-mengena bius tu dengan lagu ni?" ermm yer tak yer gak kan... tp aku tak tau la nak explen cemana sebab aku mana penah ambik pot pasal lirik2 lagu ni... bukan aku tak suka dengar lagu...suka tp dengar jer la dan tak penah buat kajian pasal lirik2 lagu tu. Pastu anak aku tanya lagi.. " pompuan ni bercinta dengan laki tu pastu dia tak rasa apa2 ker?" adeh la.... cemana aku nak jawab ni...
Apa kata sekarang ni kita baca lirik lagu tu dan buat kajian sama? hik3


Melly Goeslow - Dibius Cinta (feat Yusry)
Kau membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membiusku dengan cinta
Sampai aku tak bisa berkata
Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama
Aku dibius Cinta
Cintamu yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak bisa
Entah ku tak tahu…
Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…
Kau membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama
Aku dibius Cinta
Cintamu yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak bisa
Entah ku tak tahu…
Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…
Aku dibius cinta…
Aku dibus cinta…
macamtu la lirik lagu tu...

3 comments:

idahani said...

eh..hmm..bukan bius tuh buat kita tak sedar diri? agaknya dia nak kata kita nie time cinta tak ingat apa2 kot..

yuka said...

testing

yuka said...

idahani - wahh jawapan yang bernas dan brilliant...ermm tak terpk pun mcm tu sebelum ni...i bg 10 markah...hehehe