Sunday, June 14, 2009

Cuti Sekolah....

Pejam celik...pejam celik... dah habis pun cuti sekolah...Harini anak2 aku dah mula bersekolah seperti biasa...hari jumaat baru ni diorang bising2 sebab cuti sekolah tak pegi jenjalan...dok rumah jer...bosan... Padahal kan awal2 cuti tu kitorang dah pi Kelantan makn kenduri kat sana...tu pun kira jenjalan la jugak kan?...pastu lastweek aku pi PUJ diorang yang tak nak ikut...
Untuk tidak menghampakan mereka semalam aku bawakla diorang tu pegi tengok wayang citer 'Jangan Pandang Belakang Congkak' ...aku dengar komen2 dari orang yang dah tengok depa kata citer ni kelakar giler...aku pun jadi teruja la nak tengok citer tu...aku angkut semua anak2 aku termasuk ebiboy tengok citer tu...mula tu risau gak takut ebiboy tu buat perangai kat dlm panggung maklumla kan ni first time bawak dia pastu citer hantu lak...tp nasib baik dia ok jer...walaupun ada ketika dia mcm bosan jer....
Seperti yang termaktub dalam surat khabar yang genre citer tu adalah komedi seram...jadi citer tu tak la menakutkan...even ebiboy aku tu pun tak takut dengan karakter2 hantu dalam tu...bila ada karakter hantu dia tanya aku "kenapa hantu tu" bila orang dalam panggung tu ketawa dia sibuk tanya aku kenapa orang sumer ketawa...selain dari tu dia cuma fokus makan popcorn...hik3
Bagi aku ok la citer tu ... tapi tak la aku rasa kelakar giler...Ada la beberapa part yang membuatkan aku tergelak spontan... antaranya bila lan pet2 tu kata " see u next moon"...hehehe lawakla..
Dah abis tgk wayang anak aku yang besar tu sibuk nak beli kasut...katanya untuk jogging...aku ingat nak beli kat dia kasut power ker dunlop ker yang rega 40-50 hengget tu... rupanya member tu taknak... nak kasut nike...sejak sekolah menengah dah pandai memilih...dah beli kasut anak aku...anak mak mertua aku tu pun nak beli kasut gak...hrmm...nasib baikla aku tak terbeli sama...kalau tidak lari bajet bulan ni...ebiboy pun beli gak kasut...tapi bukan la yang nike tu...kasut 15 hengget jer...hik3...masa kat kedai tu aku saja la nak try ( tanpa niat nak beli) kasut nike yg kiut tu kt dia tp dia meronta-ronta taknak...tp bila tunjuk sandal yang rm15 tu nak pulak dia...hehehe bagus2...sayyyyyang ebiboy...
Itu jer la citer aktiviti cuti sekolah aku anak-beranak...

p/s: lagi 4 hari birthday ebiboy... aku taktau nak beli hadiah apa untuk dia...ada cadangan tak? kalau takder cadangan aku bercadang nak buat derk jer bila date tu tiba...dia kan kecik lagi mana tau pasal besday2 ni...hik3. Aku tak pasti la samada dia tu tahu atau tidak makna hadiah...tp masa aku tanya nak hadiah apa dia kata nak 'lettot' (laptop)...hadoilaa kopak mak dia camni...

No comments: