Thursday, January 27, 2011

Yuka dan Popcorn

Setelah melalui pelbagai halangan dan rintangan semasa nak membuat popcorn...maka inilah hasilnya..

.....

.....

.....

Tadaaaa..........


cantik tak popcorn aku ni? masa buat popcorn tadi yuka guna periuk yang ada penutup kaca..jadi boleh la yuka nampak proses jagung tu bertukar menjadi popcorn...yang kelakar tu kan masa mula2 buat tu..bila jagung2 tu melompat-lompat dalam periuk..yuka dengan bibik pun terlompat sama...hahaha rasa macam jagung tu nak terpelanting kene kitorang ni...

Akhirnya berjaya jugak yuka buat jagung setelah mendapat inspirasi dari lagenda mahsuri@mak...tq mak

6 comments:

Lagenda said...

waaaaaaaah..tahniah! Tahniah yuka.dah jadik pun.

Senang je buat pop corn ni kan?? Pasni ari2 la anak yuka makan pop corn smpikan kalau nmpk org jual popcorn pun dah tak eran!

Selamat menjadik saudagar popcorn..hehehe

yuka said...

tq yer mak sebab sudi kongsi resipi..nanti letakla lagi resipi yg senang2...

r-mean said...

tahniah

kali pertama baca entry org buat popcorn..

Norfa said...

dulu buat pop corn habis bersepah popcorn kat dapur

yuka said...

r-mean - terima kasih kerana sudi singgah di blog yuka...takmau cuba buatpopcorn ke?

Norfa- masa buat popcorn tu kena tutup periuk baru dia tak bersepah...

Rama2Ungu said...

hohoho...dulu slalu buat ni..skang dah takda peluang la kak..hehehehe