Wednesday, January 12, 2011

Hari ke-44

Shut up no shut up hari ini dah cukup 44 hari aku berpantang...esok aku akan merdeka...masa baru melahirkan haritu aku rasa tak sabar nak tunggu 44 hari...tapi bila dah sampai masa rasa sedih la pulak....mana tak sedeh kan, sebelum ni aku macam orang OKU jer tak buat apa2 keje melainkan baring2 jer depan tv sesambil menjaga anak kecik aku tu...lepas ni dah takderla keistimewaan macam tu...
Berpantang anak ke-5 dan anak pertama memang jauh berbeza...masa pantang anak pertama dulu aku rasa sangat sengsara...masa tu semua benda aku teringin nak makan...tengok iklan KFC kt tv pun rasa macam nak menitik ayaq liuq...tambahan pula masa pantang anak pertama aku dijaga oleh arwah mak aku...beliau memang sgt strict...makan nasi tak boleh tambah...minum air 4 cawan jer sehari...mana la tak azab kan...nak minum air berais tu jangan mimpi la...cuma bila dah dekat2 nak habis berpantang aku curi2 gak minum air lebih sikit....
Bila berpantang anak nombor 2 hingga 5 aku dah tak teringin sangat nak makan macam-macam...cuma yang ada dalam fikiran aku ni aku nak makan ABC ataupun cendol esok...lepas tu ingat nak makan Pizza...pastu  ingat nak ajak hb aku pi kedai seafood sebab sebelum beranak haritu aku teringin nak makan ketam masak cili tapi tak sempat...

4 comments:

Rama2Ungu said...

WAAAH..sedar tak sedar eh..sy rasa cam baru je semalam akak melahirkan..hehehehehe..

yuka said...

Rama2Ungu-time org berpantang memang kita rasa sekejap...hehe

Cikmin said...

wah..panjang lah langkah lepas ni..ada lagi 46 hari baru nak masuk kerja... :P

yuka said...

cikmin- langkah yuka sentiasa panjang...silap2 boleh sampai bentong ni...hehehe