Tuesday, January 18, 2011

Ebiboy masuk sekolah...

Semalam hari pertama ebiboy ke sekolah dalam sejarah hidup dia. Mula tu aku cuak jugak mau ker ebiboy ni pi sekolah...sebabnya bila ditanya memang dia kata taknak ke sekolah...aktiviti harian dia dirumah ialah main laptop dari pagi sampai petang...Ebiboy ni hanya mula bersekolah setelah 2 minggu orang lain bersekolah kerana semasa penggal pertama persekolahan bermula aku masih dalam pantang...jadi tak sempat nak tinjau2 sekolah tadika untuk dia...
Pada mulanya aku nak hantar dia ke sekolah tadika swasta, tapi bila pikir2 balik aku tak jadi hantar tahun ni sebab aku risau la ..nanti aku dah bayar segala duit pendaftaran semua tetiba dia tak nak sekolah..rugi jer... kebanyakan tadika swasta yuran pendaftaran masa awal tahun rm600-rm800 lepas tu yuran bulanan antara Rm160-rm220...fuhh mengalahkan budak masuk kolej...kalau ada subsidi maxam cikmin kata tu xper jugak..tapikt sini xder...
akhirnya aku daftar ebiboy kat tadika kemas..nak tau tak berapa yuran pendaftaran dia? murah gila...RM100 jer pastu siap dapat baju 2 pasang dan termasuk yuran bulan januari... yuran bulanan pulak 15 hengget jer... ini bermakna yuran kat situ untuk setahun sama dengan sebulan yuan di tadika swasta!!!




Ini gambar ebiboy dengan baju sekolah...balik jer rumah terus cari laptop...


Gambar ini diambil ketika ebiboy nak kesekolah pada hari ke-2 takni pg tadi...harap2 hari esok dan juga seterusnya ebiboy tak buat hal time nak kesekolah...Belajar rajin2 tau...

10 comments:

Rama2Ungu said...

hehehe..dia gud boy..mesti pegi punya...

yuka said...

Rama2Ungu- tu la...nasib baik dia x buat hal sangat masa nak ke sekolah tu..tapi kalau ada tadika yang ajar guna e-learning mesti dia boleh jd pelajar cemerlang..hehhee

yuka said...

Rama2Ungu- tu la...nasib baik dia x buat hal sangat masa nak ke sekolah tu..tapi kalau ada tadika yang ajar guna e-learning mesti dia boleh jd pelajar cemerlang..hehhee

kakngah said...

adeeb sklh tadika kemas 2 thn. tadika kemas skrg dh jauh beza dgn tadika kemas dulu2. dah takde asek nyanyi & main. penuh xtvt diorg. buku latihan taraf tahun 1. alat bantuan mengajar pun bagus2.

cikmin said...

oooo..dah pi skool ye ebiboy...eataaa..bawak tak?

munna said...

skrg ni tgk yuran tadika swasta ..mmg cekik darah betul... mmg kalah yuran budak belajar kolej gayanya...

Cik Jannah said...

aaa..comelnyee ebiboy pakai baju skolah..hehe

yuka said...

kakngah- betul tu kngah dah banyak perubahan di tadika kemas tu

cikmin- etaa dia dah jadi sejarah..la ni dia main game etaa dlm laptop lak...hehe

munna- memang mahal gila yuran tadika swasta tu

cik jannah- dia pakai baju tu nampak besar..mcm tak percaya yang tu ebiboy

Cik Jannah said...

yaka? awat? baju tu besar ka? dia x nagis ka mak uda?

ieMa ackLes said...

rambut berkilat 2...
huhu