Monday, January 24, 2011

Sinopsis Sinetron Kejora Dan Bintang


Mengisahkan seorang gadis bernama Kejora anak orang kaya. Dia ada adik pompuan bernama Bintang seorang yg berpenyakit autisme tapi pandai main piano...Ayahnya, Pak Ryan seorang bisnesman terkenal di Jakarta. setelah ibunya dah meninggal dunia. Pak Ryan berkahwin dengan seorang janda anak 1 bernama Hanifa. Anaknya bernama Janet Jackson.
Suati hari kejora kejora pulang ke Jakarta dan ketika di lapangan terbang beg dia telah tertukar dengan erlangga ( baim wong). Erlangga ni cucu orang kaya....kalau dah cucu orang kaya sure korang boleh agak cemana karakter dia kan...mestila ganteng/ensem dan berlagak dan keras kepala...Erlangga ni boyfren Janet...
Kejora terpaksa berhadapan dengan sikap sombong dan angkuh erlanggaakibat kejadian tertukar beg. Persoalannya disini adakah mereka saling membenci ataupun benci bertukar menjadi cinta?
Macamtu lah sinopsis cerita tu...

Bagi aku la kan kalau dah nama sinetron mula2 memang la depa benci dan bergaduh-gaduh macam nak rak..pastu konfem la depa jatuh cinta...

Yang membuat aku menarik dan tertarik nak tengok citer ni sebab ada baim wong tu jer...kalau jalan cerita tu biasa2 je la aku rasa...mula kaya pastu miskin pastu kaya balik...Anyway selamat menonton....

10 comments:

Abu Luqman said...

saya jarang tgk drama ...tv..tak reti nak komen ye

suffer8zine said...

den mmg dah x ngadap tv dah, bz memanjang, baca sinopsis sini je la

Terkini : 10 Sebab Lelaki Membujang

yuka said...

abu- org lelaki mana minat drama2 ni

suffer8zine- amboii bz sampai tak sempat ngadap tv..nasib baik masih sempat BW kan...hik3

~naddy~ said...

suka baim wong masa citer solehah, watak ervan tuh.ensemmm! tp ensem lg rendra. hehe!

yuka said...

naddy- akak first time tgk baim berlakon masa citer benci bilang cinta tu...sampaikan tagline kat header tu pun tajuk benci bilang cinta..hehehe

V.E.C said...

INdonesian artist

cacing said...

wah!! ni kompem peminat sinetron eh?

yuka said...

V.E.C- hrmm

cacing- tak minat semua..minat yg ada baim wong jer..hik3

Jieda said...

salam..tak sabar nak tengok citer ni karang

yuzie said...

best ler tgok baim wong rambut baru, makin encemmm gitu hehhehhe