Tuesday, December 21, 2010

syoknya cuti....

Hai semua...yuka muncul lagi dengan entry baru...kali ini yuka nak bercerita pasal cuti...ingat tak yuka penah buat entry pasal cuti bersalin 90 haritu tu? xper kalau tak ingat, yuka tak kecik hati pun...kalau nak ingat balik boleh tengok kat sini walaupun entry itu hanya beberapa ayat tapi ramai jugak pengunjung yang memberi komen untuk entry itu...
Hari berganti minggu dan minggu berganti bulan kini aku sedang cuti bersalin...aku akur dengan dengan cuti 60 hari yang aku teima itu...tetapi seperti kata pepatah kalau dah rezeki tak kemana...baru2 ini aku dapat tahu cuti bersalin sebanyak 90 hari yang dikatakan akan berkuatkuasa tahun 2011 telah diubah kepada 15 oktober 2010... ini bermakna aku layak untuk ambil cuti 90 hari itu...syukur Alhamdulillah....Ini bermakna aku akan mula bekerja pada awal bulan Mac 2011...bestnya cuti panjang...
Kalau sesiapa yang nak cuti panjang macam yuka, cepat2la beranak..hik3

10 comments:

Aizuddin Hanis said...

huhuhu~~ xbleh nak beranak..sb laki..hehehe...

P/s :‎ entry ( A H 7 ): Bagaimana Membakar Kalori Dalam Badan?

yuka said...

Aizuddin- hahaha...siannn x leh cuti lama2 ek

Umi said...

sis, saya sgt jeles.. sebab saya cuma dpt 60 hr je.. wawa.. jeles2...

yuka said...

Umi- bila bersalin? xper beranak lg sekali untuk dapat cuti 90 hari..hehehe

cikmin said...

wah....sempat ke pergi jakarta tu dalam cuti tu nanti?

yuka said...

cikmin- jakarta bulan 4...

n.hasleena said...

Kalau kakitangan kerajaan sebelum ini cuti bersalin 300 hari sehingga anak ke5. Bermakna kita ambil 60 hari utk seorang anak...
Emmm...cuti 90 hari...emmm sama je sbb tetap total 300 hari..
Bermakna utk 3 orang anak je dapat cuti 90 hari tu..
Emmmm....sy kena fikir2 kan jgk tu kalau nak ambil 90 hari sebab baru 2 orang anak :)

jaya jr said...

saya cuti hujung minggu je skang ni..huuu

tieha ismail said...

wah 90 hari...lame ouh...

yuka said...

hasleena- yup kene fikir betul2 sebelum buat pilihan..kalau nak anak ramai cuti sikit la... macam kak yuka anak dah 5 tp belen cuti ada lagi...

JJ- cuti tahunan xder ke?

tieha ismail- memang lama pun...takut nanti bila masuk ofis dah x reti nak buat keje lak..hehhe