Tuesday, July 21, 2009

Teka-teki

Harini aku nak bagi teka-teki... teka-teki ni anak aku yang bagi..aku rasa sekarang ni wabak teka-teki tgh melanda kanak2 kat mesia ni...haritu masa kat kg aku tgk diorang sibuk berteka-teki...ada byk teka-teki hari tu tp yg 2 ni jer aku ingat.

soalan yang pertama:
dalam banyak2 ayam, ayam apa yang paling pandai?

soalan yang kedua:
dalam banyak2 tali, tali apa yang paling kuat?

sila la jawab tuan2 dan puan2 yer...

16 comments:

CikMin said...

nak try jwb la...

ayamas gan tali air....

yuka said...

cikmin- salah...sila cuba lagi...masa masih ada

Ms AiReEn MoHd said...

AYAM YG KUAT AYAM BRAND

TALI YG KUAT TALI PINGGANG

WAKAKAKAKAK AKU TAK TAU...

yuka said...

Ms AiReEn - salah jugak...sila cuba lagi...hik3

Ms AiReEn MoHd said...

eh silap tali yg kuat tali persaudaraan kan makudah

jap kawan aku chinese kate ayam paling pandai chicken little..

ade adiah tak...kalau menang kawan aku nak...

Ms AiReEn MoHd said...

aik yg baru pun salah ker

CikMin said...

malas la teka...xde hadiah...huh...skg sume demand adiah tau....hehehe....nak2 org yg sowg lagik tu....

yuka said...

ms aireen - jawapan yang ke 2 ni pun salah gak

cikmin - kalau jawab betul yuka kasi hadiah.....

Ms AiReEn MoHd said...

KAKMIN ADE ADIAH LA...JOM TEKA LAGIK JOM...WAKAKAKA MAMTI LA AKU TANYE BEBDUAK SEKOLAH JAP LA KAK...

pB said...

ayam paling pandai .... big bird sebab dia pandai membaca , mengira dan becakap


hi hi hi


yang tang tali tu , nanti nak tanya anak anak dulu

pB said...

tali yang paling kuat ..

hmmmm


tali bra ....

itu serkap jarang jer tu , tak tau betul ke salah ....

yuka said...

Aireen- boleh dpt hadiah kalau jawapan tepat dan jitu serta lengkap dgn hujah2....hik3
kalau tanya budak sekolah memang dapat jawapan ni...

PB - Jawapan pertama (ayam) salah...sila cuba lagi
Jawapan kedua lak tak brp lengkap...

Sila cuba lagi yer...penyertaan akan ditutup pada pukul 12.00 tengahari...huhuhuhu

pB said...

cuba sekali lagi lah


ayam paling pandai - AYAM A1

pB said...

tali paling kuat - tali BARUT



hontam sajer la labuuuu

yuka said...

pB- Bravo..... betul la ayam A1

tapi soalan no 2 salah la pulak...sebelum tu dah betul tapi tak bg alasan dia

Azizul Hawari said...

tali bra- sebab boleh angkat dua buah gunung...