Wednesday, July 8, 2009

Suwa SUWEY kemoning....

Hari Isnin lepas mmg agak suwey la... masa lunch break hari senin tu aku pegi sebuah pasaraya besar...kalau sebut nama pasaraya tu semua org tau...even anak aku yang ebiboy pun tau nama pasaraya tu... Aku ke situ sebab nak beli pampers utk baby aku tu... sekali tu aku tgk ada offer baekkk punya...harga asal rm47++ dah tinggal RM31.85 jer.... so aku pun apa lgi terus la ambik....tp sebelum tu aku pastikan betul2 la yg item tu sama dgn harga yg dioffer...oleh kerana offer itu sgt value for money maka harga offer dia tu di tulis di poster sebesar-besar alam kalau berdiri sebatu pun boleh nampak...(yg ni aku tambah2 jer nak bagi sedap cerita) pastu siap ada gambar lg kat situ...so memang kompom la kan .... oleh kerana waktu rehat cuma 1 jam aku pun cepat2 ambil dan terus ke kaunter... aku pelan lepas tu aku nak beli kfc twister pulak... lama dah aku tak makan mender tu...sampai dah luper rasa dier cemana..Masa kat kaunter tu bila aku nak bayar tetiba harga dia jadi lain... td RM31.85 sekarang dah jd RM 35.85... hangin betul aku masa tu...rasa tipah tertipu....aku pun tanya la aci kat kaunter tu kenapa harga dia tak sama... dia cakap taktau pastu tanya aku jd beli ker tak...aku memang pegi situ sebab nak beli benda tu takkan la tak jadi pulak kan... so aku malas nak bising2 kat kaunter tu. cakap banyak pun tak guna...lepas bayar aku terus la pegi kat diorang punyer customer service ... aku bgtau la mamat kat situ pasal harga yang tak sama tu...pastu kitorang pun pegi la balik kat temppat aku ambik diapers tu...mmg sah la harga yang aku tgk...bila mamat tu tanya pekerja yang kat situ psal harga tu...budak tu kata harga yg besar tergantung tu offer untuk hari semalam...ishhh geram sungguh aku...aku cakapla kalau dah yg semalam punyer kenapa tak tukar...loklaq betoi buat keje...di pendekkan cerita mamat customer service tu refund balik la duit haku 4 hengget tu... tp brp byk masa aku dah terbuang disebabkan 4 hengget tu...geram...geram....dengan langkah yang geram aku ke KFC...sekali tu bila nak order budak tu cakap kene tunggu 10 minit...hadoii...mana la aku boleh tunggu dah...time lunch pun dah nak abis...dipendekkan cerita lagi aku pun tak jd beli twister tu sebab aku sendiri dah dah twister 1 badan...

4 comments:

ida napi said...

dorang nie memang tau yuka..ada lak offer ikut hari2 diorang jer..tp sib baik bg refund kalau tak, mang hangin sebdn kan? eh dah mang hangin pun..

Cikmin said...

hahahaha....esok beli twister set bekpes ye...

Unknown said...

hihihi... kite penah kena kes lbh kurg cam gini... mmg menyayat hati btol... sabo jela yang....

yuka said...

Idahani- sgt mengejutkan bila kwn i kan dia pegi cawangn pasaraya tu di negeri lain tp berlaku kes yang sama keatas item yang mempunyai brand yg sama...adakah ini suratan atau 2 kebetulan?

cikmin- sampai harini tak beli2 pun lagi twister tu...

reena- mmg ramai rupanya yg tipah tertipu....hik3