Wednesday, December 21, 2011

Hatiku Gumbira..

Semalam aku ader meeeting kat Alor Setar. Kat situ aku berjumpa dengan ramai rakan2 sejawat dari pelbagai Jabatan. Kemudian aku berborak sambil bertukar-tukar pandangan dengan sorang pompuan ni. Dari raut wajah aku rasa pompuan tu memang muda dari aku. dah lama berborak dia tanya aku macam ni  " nak panggil awak apa ek?" Aku tak pakai nametag sebab tu dia taktau nama aku. kemudian aku pun jawab " panggil kak yuka jer" kemudian pompuan tu kata " eh taknak mana boleh" terkejut aku dengan kawan aku yg ada jugak kat situ. macam berlagak la pulak aku rasa. Pastu kawan aku tanya dia " kenapa pulak tak boleh?" pompuan tu jawab " nanti panggil kakyuka tengok2 saya yang lagi tua dari yuka"...hehhehe ..masatu hati aku dah kembang kempis. Namun  aku diam jer tapi kawan aku pulak yang kepoh lebih nak tau pompuan tu umor berapa. Bila ditanya umor pompuan tu jawab macam ni, " umor saya dah 34"..pastu kawan aku jawab "umor yuka dah 39"...masa tu aku nampak pompuan tu macam terkejut...dan aku pulak sedang ketawa busat dalam hati.....akak sukerrrr!!!

13 comments:

Ila said...

awet muda ni..tu yg org ingat mudo lagi..hehehe

ezin said...

kak yuka mmg nmpk muda pun (:

aNIe said...

Yuka... kalau akak pun senyum sampai ke telinga...hehehe...siap mengigau lagik...

.: iEyLa :. said...

ehem2..panggil saye adik ieyla tau..
hikhik...suke la tu.. :)

afzalsukasuki said...

akak tak mcm 39 pon?rasa mcm sebaya ngn saya je.santek :) kihkihkih

*kombang kompih idong la tu..cepat2 tgk kat cermin.hahaha

Haw said...

ammboiiii.. sukanya diaaa

yuka said...

Ila- hehe bukan awet muda tapi perasan muda

ezin- tq..saaaayang dia

anie- best kan sesekali org ingat kita muda.. x sia2 minum cocoa collagen..hahahha

ieyla- jgn risau ieyla tetap lebih muda dari kak yuka

afzalsukasuki- amboii puji lebih2 ni. ada udang balik batu apa...hehe

yuka said...

haw- mestila suka..rasa mcm nak lompat2 time tu

Cik Nurul said...

awet muda.. ape rasia? =)

shida'R said...

amboi kak yuka nih ehehhehehee...

♥AienNajwa♥ said...

kak yuka kan awet mude..hehehe..(^___^)..

yuka said...

cik nurul- hati mau muda baru la awet muda..hehhee

shida'R - sesekali syok sendiri apa salahnya kan

AienNajwa- tq2..young at heart maa..

wunny said...

wah2.. awet muda ea kak:)