Thursday, November 19, 2009

Cuti Datang Lagi...

Pejam... celik..pejam dan celik lagi dah pun sampai ke hari akhir persekolahan...Hari ini merupakan hari terakhir persekolahan bagi bebudak sekolah di Kedah, Kelantan dan Trengganu dan juga hari peperiksaan UPSR diumumkan...tahun ni aku tak perlu mendebarkan hati aku ni sebab anak aku tak ambik UPSR...tahun depan baru la aku akan mendebarkan hati kecil aku ni...

Berbalik kepada cerita cuti sekolah tadi, sebenarnya anak aku yg form 1 tu hari selasa merupakan hari terakhir persekolahan beliau. Harini dia memang cuti sebab peperiksaan SPM. Semalam pulak dia yang pandai2 cuti sendiri...gasak dia la... kalau ikutkan aku taknak la bagi anak2 ponteng sekolah takut jadi kebiasaan tapi aku tengok anak2 kakak2 aku yg cikgu cikgi tu selamba jer ponteng sekolah tanpa rasa bersalah aku pun bagi jugak la...

Cuti sekolah ni memang aku nanti2kan sebabnya aku tak la kelam kabut di waktu pagi...tapi yang tak tahan tu boleh dikatakan setiap jam anak2 aku akan talipon mengadu itu dan ini...sekejap yg no 3 tepon bagitau kakak dia taknak bagi dia guna laptop, tak lama lepas tu kakak pulak tepon yang abang tu main ps2 dia tak boleh nak tengok TV, pastu tak lama kemudian abang pulak tepon bagitau bibik masak lauk tak sedap...nasib baik ebiboy tak reti nak tepon lagi kalau tidak sah2 la dia tepon nak ngadu pasal 'lettot'...

2 comments:

CikMin said...

ekekek..ebiboy la ni x sebut etaa dak ke...

pst...bila na mula production?

yuka said...

cikmin..word 'etaa' dah jd sejarah dalam hidup ebiboy..sekarang dah tukar ke word 'lettot vayo'..

production? lepas balik dari vetnam kot...hik3