Sunday, November 8, 2009

Bila Yuka Rajin....

Kehidupan seharian aku ni sebenarnya bukan lah serajin mana....kalau memasak pun setakat untuk makan anak beranak jer..itupun yang basik2 jer...xder la extra2 dengan desert bagai...tapi ada kalanya aku menjadi agak rajin...bila masa itu tiba aku akan masak yang best2...( best pada pendapatan aku la kan...)
Baru-baru ini dengan tak semena-mena aku teringin nak buat kek buah...aku rasa dah berkurun aku tak buat kek...sampai aku pun tak ingat bila kali terakhir aku buat kek...mungkin 4-5 tahun lepas kot... So malam itu lepas jer dinner aku pun mengajak bibik membuat kek buah-buahan...
Ini lah hasilnya....tadaaaa.....

Adunan kek yang telah diletakkan dalam acuan...yang nampak hitam2 itu ialah buah kismis...bukannyer kepala tauge ataupun lalat....


Ini pulak kek yang telah siap di bakar.... yang mcm tangan ngan yin kat sebelah tu, tangan aku la...puji hasil masakan sendiri....

Ini lah rupa bahagian dalam kek itu...sangat gebu dan tidak berminyak...ekceli aku ada ambik gambar kek yang diletakkan dalam pinggan...tapi malangnya ebiboy dah delete pic tersebut...
So apa pandangan anda pakar2 masakan diluar sana tentang kek buah yang aku buat ni? Ok tak?


12 comments:

aNIe said...

Yuka...asalkan boleh dimakan...okay aje lah...kita ni bukan pakar memasak...asal boleh dimakan itu sudah kita ...bagus! hehehe

yuka said...

tq yer kak aNIe....hehhehe kek tu licin dalam masa kurang dari 24 jam..

armouris said...

info tentang khasiat kismis kat sini - Rahsia Kismis

sya said...

Yuka htr sini rasa baru boleh komen he he he

nadya omar said...

nk2..

yuka said...

armouris - tq sbb kongsi info
kak sya - malu la nk bg pakar kek rasa...hik3
nadya - nak ker? meh la dtg rumah

ekin_melah said...

sy x mkn kek ada kismis

tp yg yuka buat tu nmpk sedap :)

laen kali anta rumah ye..hehe

armouris said...

info tentang khasiat kismis kat sini - Rahsia Kismis

SeE-DaH said...

nyum nyum.. sedapnyer..
nk rasa leh? keke

yuka said...

ekin- kek tu napak sedap sebab dibuat dgn penuh kasih sayang...ahaks.

saedah- nak rasa boleh tp cemana nak bagi ya..

ajie said...

nampak macam sedapje kak.. itu kalau makan tgh panas lagi sedap tu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahhh rajinnyer..LM tgu angi rajin datang br leh wat semua ni..hehehe