Monday, November 16, 2009

Boikot...

Pagi tadikan masa tengah khusyuk buat keja tetiba perut aku rasa lapar. Jam masa itu menunjukkan pukol 10.20 pagi, memang sedang elok la utk aku pegi kafe untuk mkn pagi sekali dgn lunch cover utk minum petang jugak tu... Dengan tidak berlengah lagi aku pun pegi la kafe ofis aku tu...sesampainyer di situ aku pun order la mee bandung, sekali pakcik tu kata kuah utk mee tak siap lagi...ok takper aku order bihun sup pulak...sekali lagi pakcik tu kata kuah tak siap jugak...pendek kata benda yang berkuah semua belum ada... (Masa aku order tu isteri pakcik tu ada kat sebelah dia tolong dok jawab jugak la, manakala isteri beliau yang sorang lagi...aku ulangi isteri beliau yang sorang lagi sedang membasuh segala pinggan mangkuk kat dalam sink tu) Oleh kerana masakan berkuah semua xder aku pun berhajatla nak order megi goreng...pakcik tu kata yang bergoreng semua boleh...sekali tu isteri pakcik tu kata tak boleh jugak sebab isteri dia yg selalu masak tu tak abis lg basuh pinggan... geram tahap gaban dah aku masa tu...nak menjual pun macam nak taknak jer...tanpa kata apa2 aku terus balik ker ofis...dalam hati aku dah berjanji dengan diri aku nak boikot kafe tu seminggu...biar aku tak makan, biar aku jadi kurus asalkan hati aku puas...
Lebih kurang 20 minit kemudian sedang aku buat keje2 kt ofis tu tetiba hb aku call. Dia kata dia ada kat kafe ofis aku dan suh aku pegi situ untuk mkn sama2...maka dengan itu kempen boikot aku tu pun berakhir...kempen boikot seminggu aku tu hanya bertahan 20 minit...Ini baru betul hangat2 tahi ayam....

2 comments:

ida napi said...

hehehe..cian dia..boikot konon..skali cik abg ketik caiir..ilang boikot yer..hehehehe

yuka said...

idahani - hik3...isteri misali la katakan...