Tuesday, September 15, 2015

Nangnaih vs Nangnak

Sapa tau kat atas tu gambaq buah apa? Soalan senang nak mampoih kalau tak tau saja sangat la kaaan. Betoila yang tu buah nenas ataupun ada yang panggey nanas. Tapi kan korang tau dak...dulu2 di utagha orang2 lama panggey buah ni NANGNAIH..betoi tak tipu...kalau tak percaya cuba tanya dekat orang dulu-dulu..
Arwah mak aku pun sebut nangnaih...masa aku kecik2 pun aku panggey nangnaih jugak..iya la dah mak kita sebut macam tu kita pun ikut la iye dak?  Pastu bila aku dah masuk sekolah aku tengok dalam buku tulis nenas aku pun tukaqla nama panggilan nangnaih tu kepada nenas....
Jadi kalau pi utara boleh la cari buah nangnaih...Tapi kalau nak cari NANGNAK kena pi ataih lagi...nangnak ada  kat Thailand ja...hik2

p/s: time jerebu cenggini minum ayaq nangnaih sedap nih

4 comments:

Ungu Violet said...

I selalu beli nenas madu sebiji bila nk gi ofis.. pastu mkn dgn garam smpi petang.. elok utk cuci perut.

yuka said...

ungu violet- x bahaya ka makan nangnaih hari2. asid kot.

Siti fironika said...

hai..done follow u.. nice entry..nenas ada bnyk khasiat..hihi

yuka said...

Siti fironika - tq yea sbb follow...mai nk follow balik