Monday, September 14, 2015

Jerebu Datang Lagi.....


                                                    Pemandangan dari tingkap ofis aku


Sana-sini di Utara dan Selatan semua orang merungut tentang JEREBU ni...Sebelum ni aku tak ambik kisah sangat..tapi sejak kebelakangan ni jerebu semakin mengganas dan menebal. Macam harini aku tengok luaq tingkap jerebu sangat2 ikut baca IPU aku mau 200 kot...tapi IPU sebenaq katanya 97 ja...Tak buleh nak imagine la kalau IPU 200 tu cemana...

Bila Jerebu ni aku selalu kompius..yang tu jerebu ka..kabus ka..asap ka..or mata aku yang kelabu ka...kadang2 tu jenuh la dok tenyeh mata..ingat mata kelabu...rupanya jerebu...ada sekali tu waktu pagi aku ingat jerebu tapi en.suami aku kata yang tu kabus...hadoii payah la macam ni...

Apa-apapun aku harap jerebu ka kelabu ka asap ka pergilah kamu dari hidup kami...supaya kami dapat hidup dengan sihat...

p/s: Agak2 kat vetnam jerebu dak...nak lari pi sana la sat

10 comments:

lia ummiirfan said...

jerebu makin terukk.. jaga kesihatan ya.. :)

Tips hilangkan gastrik

yuka said...

lia ummiirfan- Terima kasih yea...awak pun sama ..jaga kesihatan tau...jangan jalan2 kat luaq tu..blog walking xpa..hehhe

noor haneem bt mohamad bokhri said...

take care of your health sis :)

yuka said...

noor haneem - tq sis ..same to you

Normi Nieza said...

jaga kesihatan..:)

yuka said...

Normi Nieza- Tq yea..jaga kesihatan jugak tau....

sensasi2020 said...

Jerebu Oh Jerebu.... seluruh Malaysia dilanda jerebu, mata makin kelabu, kesihatan terganggu, last-last klinik dan hospital menunggu...

yuka said...

Sensasi2020- best jugak sajak tu..hik2

Info Alamat said...

Salam kenal ya, semoga tetap semangat update blognya

yuka said...

info Alamat- terima kasih..selalu la singgah kat blog ni na