Wednesday, August 3, 2011

Cikmin's macaron In Da House!!!

Semalam kan org gedik gdex datang rumah yuka membawa bungkusan. masa tu yuka xder kat rumah sebab keje kan....Bungkusan itu datang jauh dari Bentong nun....penghantar bungkusan itu ialah CIKMIN ...alaa cikmin  pembuat macaron fofular kat alam cyber ni....Nak tau tak apa isi kat dalam tu? alaaa korang ni sudah terang lagi bersuluh...sah2 la isi kat dalam tu macaron..hehehe. Sebenarnya cikmin hantar macaron tu sempena besday yuka yang ke 29+10. bungkusan tu sepatutnya sampai pada 31 Julai tetapi disebabkan oleh cuti umum dan sebagainya macaron tu sampai dengan selamat pada 2 Ogos bersamaan dengan besday hubby yuka. Kiranya surprise untuk yuka dah jadi surprise untuk hb yuka la pulak....dan kebetulan la pulak masa benda tu sampai hubby yuka yang tengok dulu sebab yuka ada di ofis. Masa hb yuka called ofis bagi tau dapat bungkusan tu sempat yuka pesan dengan dia macam ni " kena kasukkan dalam peti ais dulu benda tu. jangan makan lagi" ( terlupa kata bulan puasa mana boleh makan kan....nasib baik la bulan puasa kalau tidak mesti yuka tak senang hati dok kat ofis takut benda tu abis dimakan dik hb dan anak2...
Balik rumah terus yuka buka peti sejuk nak tengok macaron tu...wah meleleh sudah air liur gua...rasa lambat nak buka puasa....sebaik saja buka puasa, apa lagi kan terus ngap la benda tu....alamak aiii memang sedap la benda tu...memang kena dengan lidah yuka yang suka benda2 manis kencing manis tak suka la  yuka makan dengan penuh penghayatan membiarkan inti2 macaron itu berlari-lari dalam mulut kemudian masuk kebawah lidah...benda mahal oii mana boleh telan terus macam tu jer...rugi la kan...lagipun first time makan macaron so kena la hayati betoi2...Tq na cikmin sebab bagi hadiah macaron tu.sesungguhnya ingatan dari cikmin tu sungguh bermakna.

p/s: dah ambik gambar macaron tu tapi tunggu anak2 upload gambar tu lama sangat. dulu yuka upload sendiri kat laptop tapi sekarang laptop dah bo liau...nanti yuka letak pic macaron tu tau

5 comments:

POSH76 said...

blogwalking

yuka said...

posh76- nak ikut!!

aNIe said...

Yuka...akak pernah try makan macaron yang kak sya buat...memang sedap dan manis...

Hari tu ade tengok blog cikmin...macaron dia memang cantik2... nampak mengiurkan...menggoda...hahaha

yuka said...

aNie- macaron tu memang sesuai untuk kita yg suka manis sebab tu muka kita pun nampak manis jer..hehhe. wah tak sangka kaksya pun pandai buat. memang cantik dan sedap macaron cikmin buat tu. sebab tu yuka makan sikit2 jer sayang nak makan semua sekali...huhuhu

cikmin said...

hahaha...mana gambaqqqqqq...bak mai lah letak sini...so apa komen banglan?