Wednesday, September 2, 2009

12 Ramadhan sudah...

sekejap jer kan dah pun 12 hari kita berposer...bila citer pasal posa ni kan aku nak tanya dgn korang sumer, penah tak korang termakan semasa berpuasa kerana terlupa? mesti ada yang penah kan... tapi aku rasa xder saper yang boleh lawan kes terlupaan aku nih....hik3
Citer dia macam ni... masa tu bukan la bulan puasa pun cuma haritu aku berpuasa sbb bernazar... sewaktu kejadian aku ada nun jauh di london... oleh kerana posa nazar jer maka di situ aku sorang jer yang puasa... tengahari tu aku membantu la housemate aku tu buat kueh utk minum petang dan juga untuk aku berbuka puasa...selepas dah siap kueh tu aku mengikut suami aku kerumah kawan dia...masa tu lebih kurang pukol 3 ptg...masa turun dari rumah aku masih ingat yang aku nih berpuasa... sesampai saja rumah awan hb aku tu aku tercium bau cekodok pisang...masa tu aku aku terus dah tak ingat yang aku ni puasa...dalam hati rasa tak sabar nak mkn cekodok pisang tu..almaklumlakan bukan senang tu nak mkn cekodok pisang di london...
sebaik jer kami duduk tuan rumah tu pun jamula kitorang ni dgn cekodok, keropok ikan dan milo panas...perghh...mmg peberet aku semua tuh...apabila dijemput makan aku pun makanla tanpa rasa malu2 dah...siap tambah milo lg tu.. ( mai sechawannnn )...aku heran gak pesal la aku lapar semacam....sampai sudah tau aku tak ingat yang aku ni puasa...yg hb aku tu pun sama gak boleh dia tak ingat yang aku ni puasa.... dah selesai semua urusan kami pun balik ke rumah...
sesampai jer dirumah tetiba haousemate aku tu kata mcm ni
" yuka kueh untuk yuka nak buka puasa nanti akak letak kat atas meja"
....hah!!!!! aku puasa??? "alamak! akak yuka lupa la yang yuka puasa...td yuka dah termakan kat rumah G...cemana ni kak?" gabra dah aku ni...
" kalau kita terlupa takper...lainla kalau sengaja" kata housemate aku tu...
" tapi kak , yuka bukan termakan sikit tapi sampai kenyang. takper ker?" tanyaku lagi...
" ishhh aku pun tak sure la tp rasanyer xper kot...posa jerla terus... fadzili pun tak ingatker yang yuka puasa?"
"dia pun tak ingat..."

dipendekkan cerita, haritu aku meneruskan puasa aku tu... bestkan kalau lupa sampai mcm tu? alang2 terlupa biar sampai kenyang...hik3

No comments: