Wednesday, September 9, 2009

Buka Puasa...

Petang semalam dengan tak semena-mena pak mertua aku bgtao dia nak datang berbuka puasa di rumah aku...Aku dan hb sgt berbesar hati la kan sebab bukan senang nak ajak FIL aku tu dtg rumah... tapi aku susah hati la ... sebab taktau nak jamu apa bila FIL tu dtg nanti. dah la harini aku kerja nak cuti pulak maklum saja la kan...aku dah apply cuti raya byk hari.... Nasib baik la hb aku tu ada ide yang sangat brilliant....dia nak mintak kakak dia tolong masak. sebabnya FIL aku tu akan dtg bersama kakak ipar aku tu jd diorang kene dtg awal sikit la....lega la...selesai masalah...so petang td aku sampai rumah kol 5.30..FIL aku beserta rombongan dah ada dirumah...kakak ipar aku tu pun dah get ready nak masuk dapur... lepas solat asar aku pun joined diorang kat dapur ... kami masak ikut kepakaran masing2 la kan. kakak ipar aku tu masak kari kepala ikan, aku masak sambal udang dan bibik aku tu masak kailan ikan masin... bila sepakat mcm tu sekejap jer dah siap semua

...kol 6.30 kami dah bley berehat-rehat depan tv...apa yang penting KERJAAAAAASAMA...hik3


Ini lah sebahagian juadah berbuka puasa kami harini...ada kari kepala ikan, sambal udang, kailan ikan masin ikan goreng... semua sedap2 belaka...sapa lg yang nak puji kan...hik3

2 comments:

Cikmin said...

ekekekek...sampai bibik pun kena masak gak eh yuka...menu nampak sedap2 belaka tu...

yuka said...

ekekekeke bibik tu mmg pandai masak sayur kailan ikan masin tp sayangla seminggu lg dia dah nak balik...psal menu tu pulak bukan saja nampak sedap tp memang sedap pun...hik3