Sunday, August 23, 2009

2 Ramadhan...

Sudah 2 hari kita menunaikan ibadat puasa...anak2 aku pun kecuali ebiboy telah berpuasa dengan jayanya...Hari pertama kami berpuasa di rumah bapa mertuaku...juadah haritu aku yang masak sambil dibantu oleh bibik2. Menu kami hari itu ialah kari kepala ikan , sambal sotong dan ayam madu... sangat menjadi kari kepala ikan aku tu...sampai kan bibik aku kata ' ambikla gambar bu' masuk kat internet' hehhehe dia dah tau peel aku yang akan ambik gambar makanan yang aku masak... aku rasa aku adalah seorang menantu/isteri/ibu misali pada hari itu



Inila rupa sambal sotong aku tu.. untuk makluman aku memang terer masak sambal sotong ni. Masa Arwah MIL aku ada inilah satu2 nya masakan yang dia berani suruh aku masak....









Ini pulak kari kepala ikan. Tapi tak berapa nampak sgt ikan tu sebab kuah banyak...kalau dulu2 aku jadi asisten ja kalau nak masak kari ni...setakat tolong2 kupas bawang dan tolong tumis..tp kali ni aku dah jadi chef... sedap gila kari aku buat haritu...hik3

Ayam madu pulak takder dalam gambar sebab yang tu masak dekat nak berbuka..

Untuk hari kedua pulak aku hanya jadi pembeli misali..hb aku pi kl...setakat aku and anak2 nak makan cari kat pasar ramadhan jer la...

p/s : 1 Ramadhan - 55kg

2 Ramadhan - 55kg jugak

7 comments:

CikMin said...

wah...ye ke masak kari kepala ikan tu dah teror...leh le nnt cikmin nak rasa ek...ekekekek....alaaa..baru 2 hari...mana leh naik berat tu...

yuka said...

cikmin - haritu kan memang menjadi-jadi la kari tu..rasa masam/masin lemak semua cukup...almaklumla kan ketua tukang masak poser yangyuk..hik3

yuka said...

ops lupa lg 1 pasal berat tu nak bg kurangla bukan bertambah...

CikMin said...

wakakakak..patut la kan..dah nama x posa..mesti rasa kekal menten atau tambah sodap...eheh..nak turun berat eh....minum la jusmate...ekekekek...

yuka said...

jusmet kene disiplin baru boleh... xpa 7 ramadhan ni timbang lg

Ms AiReEn MoHd said...

bak semangkuk kak tapaw tuk eryn yg berkuah tu...eryn tau masak bergureng jerk

yuka said...

eryn- laa.... pesal habaq lambat sangat...dah abis laa