Thursday, May 21, 2009

Sukarnya nak buat keputusan

Sekarang aku tengah diet...siyes nih..
Tapi kan taditu tengah aku buat kerja dengan tekun tetiba aku rasa teringin nak makan megi goreng yang digoreng oleh makcik kat kafe di ofis aku tu...ternampak-nampak makcik tu dengan tangannyer yg gebu dan badannya yang melintuk liuk sedang menggoreng megi...
Yang jadi masalah sekarang ni ialah...perut aku tak rasa lapar tetapi mulut aku teringin nak makan...apa harus aku buat?...perlukan aku pergi mendapatkan megi goreng itu? Puas aku pk utk mencari jawapan kepada persoalan aku itew...Akhirnya aku terpaksa bertanya pendapat kawan2 aku...kawan yang pertama tu kata "kalau teringin pegi la makan." ermm senang jer dia jawab...tapi aku masih berpikir lagi nak pergi ker idak...pastu aku tanya kawan yg sorang lagi...dia jawab macam ni " kalau tingin nak makan jangan biar....makan adalah 1 daripada nikmat hidup"...wah jawapan itu membuatkan aku tak berfikir panjang lagi...untuk kesekian kalinya aku curang lagi dengan diet aku tuh...

8 comments:

Jannah-Pipah said...

wahaha, lawak la. ala mak uda dah kurus slim, watpa diet.

~dARlee zURiS~ said...

hehee..btol2
mkn adalalah satu nikmat
mkn je lah time sihat nie
dah sakit ti dah tak dpt nk mkn sedap2 ;)

idahani said...

mdm yuka..kot betul ar nak diet..disiplin kena tinggi giler..

me diet..dah tonggang langgang dah nie..kena nak aturkan balik..pergghh..payah tul rasanya..

Noor said...

jannah-Pipah - mak uda dah slim ek? ungkapan begitula yg membuatkan mak uda selalu curang dgn diet tu...hehhehe

dARlee - member i pun kata mcm u jugak. makan sementara sihat nanti bila dah sakit nak makan buah anggur sebijik pun sampai 6 kali kena suap tak guna dah...

idahani - memang byk cabaran bila berdiet ni...sengsara betul. tp kan i dah janji dgn diri sendiri mulai 1 Jun nak diet betul2

yuka said...

Ralat- Noor itu adalah YUKA...hehehe silap account td tu...

sya said...

Boleh makan tapi 2-3 sudu aje cukuplah.. jangan le sampai sepinggan beso

hani@debumelukut said...

bab diet ni tanya akak ni...hehehe!!
dari muda sampai ke tua ni diet manjang tapi duk cmtu gak..

yuka said...

kaksya- kalau kt rumah boleh la makan 2-3 sudu sbb ramai yg tolong habiskan ni kt ofis mkn kan kafe sorang2..kalau order megi goreng mesti makcik tu masak 1 bungkus...kalau makan 2-3 sudu tu membazir la pulak yg lebih2 tu... membazirkan amalan yang tak mulia...hehehee (alasan nk mkn byk tu)

Hani@debumelukut - diet cemana tu ek...nak tau gak ni