Sunday, January 4, 2009

Jawab Tag

Salam. Hari ini aku nak jawab tag yang diberikan oleh cikmin. tag ni tentang purse/begduit/dompet. Ekceli hari ni aku busy body tapi disebakan aku dah berjanji dengan cikmin ni untuk menjawab tag ini dalam tempoh 72 jam dari tag ini diterima maka terpaksa la aku curi2 masa masa untuk mennagkap gambar purse aku tuh dan menepek di blog aku ni. Meh ler kita tengok cemana rupanya purse aku tu.

Kat bawah ni dia punya rules ang regulations:
1) Snap the picture both inner and outer of your wallet
2) Introduce the wallet brand, price and where you buy
3) take out whatever its inside your wallet (at least 5 pictures)
4) Snap the picture of the wallet and yourself
5) Tag another 5 person


Macam ini la rupanya purse aku yang aku usong ke sana kemari. Memang buruk sikit la rupa dia tu. kaler pun tak berapa menarik. Tapi walaupun rupa tak elok, aku sayang sangat purse aku nih. Purse ni sebenarnya pemberian teman aku yang pegi astolia 2 tahun lepas. maknanya dah 2 tahun la aku guna purse ni. (patutla buruk. ahaks) . Aku rasa purse ni takder brand kot. tapi ader engrave peta astolia dan tulisan astolia. harganya pulak kompom aku taktau. sebab aku dapat pree jer. Takkan nak tanya rega pulak kan?


Kalau korang tengok kat real life memang kembong giler dompet aku ni. mana idaknya dompet aku ni wild organized. Macam2 der dalam tu. ader pic anak2. Duit pun der gak tu. ader duit brunei, duit rupiah yang lebih masa trip ke bandung haritu pun ada lagi 300 ribu. Biasanya duit rm1 byk dlm dompet aku tu. tapi harini dah tak banyak sebab aku dah bagi kat anak2 untuk belanja di sekolah harini. ( hari pertama sekolah kat kedah ni)



setelah aku kuar kan isi dompet tu baru aku tau serba mak nenek der dalam tu. Macam2 kad ada. ada kredit kad, kad atm,kad pengenalan, kad touch'n'go, lesen memandu dan kad2 klinik. kad pengenalan pulak aku ada 2 yang lama dan jugak yg bermutu tinggi tu. sebabnyer pihak JPN telah tidak memasukkan no kad pengenalan lama dalam kad pengenalan baru tu. Jadi mereka kenala bagi aku kad lama aku tu jugak. kalau nak buat kad baru tu lagi sekali pun boleh gak tapi kene la bayar seploh hengget. malas la kan bukan salah aku pun. patut buat pree jer la.

Akhir sekali aku kene amik gambar dengan purse aku nih. pic kat atas ni aku tgh posing dengan purse antik aku tu. hehehhe. ok dak gaya macam tu?
yang jadi masalah sekarang ni nak kene tag 5 orang kawan. mana aku der kawan byk tu. Jadi sesiapa yang baca blog aku ni otomatikla kene tag dengan aku ni. boleh gitu?
p/s: cikmin dah jawab tag no 2 ni.














No comments: