Tuesday, October 20, 2009

kisah seram....

Salam 1 Malaysia. Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan....
Harini kan aku nak cerita kisah benar tentang peristiwa seram yang aku alami malam semalam...

Cerita dia macam ni...semalamkan lebih kurang pukul 10.45 macam tu ketika aku sedang sibu berfacebooking dan berblogging manakala anak2 aku dan bibik sedang menonton tv cerita awan dania...aku terdengar bunyi macam duit syiling/batu kecik dijatuhkan kelantai di tingkat atas rumah aku... masa dengar tu aku buat derk jer la...walaupun dalam hati terdetik jugakla perasaan heran...sebab mana ada orang kat atas tu... aku cuba abaikan bunyi itu dengan meneruskan aktiviti facebooking aku tu...tetiba aku dengar bibik aku kata

" Macam ada orang baling duit syiling kat atas tu"

terkejut aku dengar dia kata mcm tu...ingatkan td tu aku sorang jer yang dengar...pastu aku dengan slumber aku kata

" mengarut la bibik ni...tak dengar bunyi apa pun"

( padahal dalam hati aku dah cuak gila)...pastu anak2 aku menyampuk

"betul mi..danial pun dengar"...

aku dah semakin cuak..tapi masih taknak tunjuk takut...aku pun kata

" munkin bunyi kat rumah sebelah tu"

pastu bibik aku menyampuk

" takla...bunyi macam kat atas ni jer...mcm kt bilik ibu tu jer"

pastu anak aku menyampuk lagi...

" dahla bik...takut la

pastu bibik tu kata

" erm munkin kat rumah sebelah la tu"

nak menyedapkan hati masing2 la tu...

Walaupun masing2 dah tak sebut tentang bunyi tadi tu tapi aku mula tak sedap hati...nak tgk facebook pun dah tak berapa best...pukol 11 lebih aku pun mula nak tido... tapi mata aku tu pun macam siot jer...taknak lelap la pulak...terkebil2 sampai kol 12 lebih...akhirnya aku terlelap jua...
Pukul 5.30 aku pun terjaga...seperti biasa aku terus ke bilik aku di atas tu utk mandi...masa sampai kat bilik tu , dalam cahaya yg samar2 aku ternampak sesuatu atas lantai...macam batu kecik...agaknya benda tu la yang bunyi malam tadi tu...dalam hati aku dah kata macam ni

" ahhh...sudah, sapa laa yang nak manderem aku ni sampai main baling2 batu masuk bilikni"

Kemudian aku terus buka lampu nak tengok benda itu dengan lebih jelas.... korang nak tau tak apa yang aku nampak? Aku nampak benda kat bawah ni...

.....



.....



....



....




....






Rupa2nya bunyi yang kitorang dengar malam tadi tu datangnya dari pemegang pintu almari yang tertanggal tu....CHEHH!!! hampeh betul.... sia2 aku menakutkan diri malam tu sampai tak boleh tido....

9 comments:

aNIe said...

Yuka ni...bikin potong suspen betullah orang tgh baca kisah seram ni...sia sia aje rasa suspen tadi...hahahhaa

Tulah kan...kita ni kalau dah seram...benda lain pun boleh nak bayangkan yang bukan2...

yuka said...

kak anie- sori ya sbb ptonog saspen kak anie tu...tp kan mlm tu mmg takut betul...tak penah rasa takut macam tu...nak pulak masa tu hb pi kl. Masa mula tu anak ada gak bg cadangan ajak tgk ada apa kat atas tu...tobat la saya tak berani

idahani said...

pergggh..kalo eden pun takot gak beb, nak lak time tu hubby takdo..lagiillah takooot..tp sib baik gak la mang ada benda jatuh dlm bilik..

yuka said...

idahani- tu la...hampeh betul benda tu...time hubby xder ni la dia nak jatuh...dahla masa tu kat astro ria baru abis citer congkak...

sya said...

ha ha ha.. bak kata bapak kak sya..kalau dah takut tu pokok pun disangka hantu..

yuka said...

kaksya- memang betul kata bapak ksya tu... disebabkan takut punya pasal saya tido tak berani mengadap tingkap...tido langsung tak beralih sampai lenguh2 badan...hik3

CikMin said...

yuka...tp pelik gak kan..camne benda tu leh tercabut lak dari lemari tu...??kan masa tu xde sasapa usik kunci lemari tu....jgn biarkan idup anda diselubungi misteri...

yuka said...

cikmin- mender tu mmg dah longgar...tunggu masa jer nak jatuh...tp dia jatuh tu tak kene masa...time abg lan xdak lak...so tak la misteri nusantara sangat...

.: mama lynn :. said...

hik hik da agak da ending dia komfirm ilang seram.. hehehe mula2 td excited nk tahu gangguan apakah itu.. heheh best