Monday, October 12, 2009

Benda bulat...


Aku bengang dengan sikapmu aku rasa buang masa....mcm tu la lebih kurang lirik lagu akim AF tu....haritu aku bengang dengan sikap sengal cashier dekat d'stor tu...buat keja tak semenggah..hingga menyusahkan aku...nak tau sebab apa? korang tgk la gambar kat sebelah tu...nampak tak apa yang aku nampak? kesah dia macam ni..beberapa hari sebelum ke Bali aku beli la 2-3 helai baju termasukla t-shirt kt sebelah tu...lepas dah pilih2 dan promoter kat situ dah buka bil aku pun pegi ke kaunter bayaran untuk buat bayar la kan...dah selesai semua aku pun balik...malamnya ketika aku nak try baju2 itu aku tengok 1 daripada baju itu ( yg dalam gambar tu la) tidak di buka tag yang bulat tu...apanama tah benda tu....benda tu nak mengelak orang curi...kalau kita bawak baju keluar dari situ tanpa menanggalkan benda tu alarm dekat pintu keluar tu akan bunyi...tapi bagi kes aku ni tak pulak bunyi apa2 time aku keluar tu...nasib jugak tak bunyi kan kalau tidak tak fasal2 orang ingat aku ni maling pulak..ya ampunnn
Aku cuba juga buka benda tu tp susah la...masa aku ke rumah kakak aku di PUJ aku bwk gak baju tu...aku tunjuk dekat kakak aku tentang benda bulat yang ada pada baju tu...kakak aku pun heran kenapa ianya tak berbunyi masa aku bwk keluar...pastu abang ipar aku yang bercita-cita nak jd mcgyver tu berminat nak selesaikan masalah aku....aku tengok beria benar dia study benda tu...kemudian siap ambik hammer kecik untuk ketuk2 benda tu...mula tu tak jalan jugak...pastu dia guna apa tah..akhirnya terbuka jugak benda tu....aku lupa nak ambik gambar benda tu setelah dibuka....walauapapun aku bersyukur la sbb tak payah pegi balik d'stor tu untuk bukak benda tu...
Moral of the story kalau kita beli baju yang ada benda bulat tu kena pastikan benda tu telah ditanggalkan....kalau tidak kita jugak yang susah....

No comments: