Sunday, December 21, 2008

Roti Nasi...

Salam... jumpa lagi kita setelah lama aku menyepi. Sebenarnyer lately ni aku bz sangat. biasala kan year end macam ni. Hari ini aku nak cerita pasal roti nasi yang aku buat. actually aku telah dicabar oleh cikmin suruh buat benda ni. Lagipun mana aci asyik cikmin jer dok tayang roti nasik dia kat blog. aku pun nak la tunjuk skill gak. so meh kita tengok jadi ke idak.

Langkah pertama kena la uli doh tu. Kat dalam gambar ni tangan aku yang sedang menguli doh roti nasi dengan penuh kasih sayang. hehehhehehe..... Lenguh gak uli doh tu walaupun sikit. ermm lepas ni kenala beli bread maker...





Setelah penat menguli doh itu dibiarkan selama 1 jam. Lepas 1 jam dia akan jadi macam dalam gambar ni. Nampak gebu jer kan....

Lepas tu aku pun lilit2 doh tu di sosej macam yg dibuat oleh cikmin. setelah siap aku pun bakar dalam oven.
Hasilnya....


Tadaaaa........ tidak mengecewakan


Ini trip yang ke 2. kaler dia light sikit sebab yang ini aku bakar dalam microwave oven .
Tak sampai 30 minit habis roti nasik aku tu.
So cikmin ada lagi ke resipi yang nak cabar yuka buat?











3 comments:

Cikmin said...

haa..ok la dah tu..gebu dan cantik..yg penting sedap dimakan...jgn la nak wat xtau jek tag yg telah diberi wokey....

yuka said...

ekekekekkeke cikmin ni cam tau-tau jer org nak wat2 luper pasal tag tu

TS said...

rajin nye la...ngeee...