Friday, July 22, 2011

Anak aku vs Mat Bangla

3-4 hari lepas ketika sampai dirumah setelah balik dari ofis, aku ternampak bibik aku sedang berdiri ditepi pagar (lebih kurang 40 meter dari rumah aku terdapat sekolah menengah) sambil mendukung baby sebab di sebelah sana pagar sedang berlangsung acara sukan tahunan bagi sekolah tersebut. Ditepi bibik aku tu ada ebiboy yang turut menyaksikan acara sukan berkenaan. Disitu juga aku lihat ada 3-4 orang lelaki yang menonton acara sukan sambil bercakap-cakap dengan bibik tu. Melihatkan panorama sedemikian geram la jugak aku ni dengan bibik tu. dah tau ramai mat bangla kat situ yang dia pun menyibuk kat situ apa kejadahnya kan. Aku pun melambai bibik tu bagi isyarat suruh balik. kemudian bibik tu pun balik la bersama baby firas dan ebiboy. sesampai jer kt rumah aku pun kata la kat bibik tu " bibik ni dah ramai bangla kat situ yang dok pi situ jugak kenapa" teiba kan u all nak tau bibik tu jawab macam ni " lah ibu ni mat bangla apanya...yang tu anak ibu la si daniel dengan kawan2 dia"....alamak...anak haku rupanya...hehehhe

13 comments:

Jiwa said...

kecik ati daniel klau tau ni.. isk2. slmat pagi =)

ejaMaria said...

jangan sampai daniel terbaca entry ini... huhuhu... haru...

Ila said...

hehehe...daniel di samakan dgn mat bangla...

Ungu Violet said...

wakaka... tu pasal kena cpt2 pki lens balik.. bkn spek tebal u tuuu.....

Nur Hawa Mohd Zin said...

huhuh...tergelak awe bace..sorry kak

cikmin said...

daniel mat bangla??? biar betik mummy ni....

rasta said...

pergh........fuh...........!!!!lege bace...

yuka said...

Jiwa- dia tu jiwa kental..susah nak kecik ati

ejamaria- jgn bimbang dia tak baca punya entry ni. suh buka blog ni utk klik iklan pun dia malas...hehehe

Ila- jauh ma..sbb tu tak perasan. lagipun tempat tu mat bangla selalu lepak sebab dekat dengan rumah sewa depa...

UV- i dah beli stok lens baru...hehehe

awe- memang akka sendiri pun nak tergelak bila tau kata yg matbangla tu rupa2nya anak sendiri

cikmin- masa tu tengok dari jauh so x begitu jelas sgt.lagipun x fokus kt dia betoi2 masa tu sbb dok geram tgk bibik dok kt situ..huhuhu

rasta- apa tu?

Encik JI said...

haha. cian kt anak. sekali kna bangla da.

cart kartika said...

hik3, klaka mak die ni.. huhu

RerameUngu said...

erks?? hahaha..adeeh akak ni. anak sendiri pun tak prasan dah...penat sngt kot baru balik keje kan..mata pun samar2 eh..

hehehehehehehe

yuka said...

Encik Ji- tak sengaja maa...hehehe

cart kartika-hik3 dah tua2 mata rabun macam tu ler jadinya

reramaungu- bukan apa, tpt tu mat bangla rajin melepak jd bila org lain duduk kt situ terus npk macam mat bangla jugak

hyz said...

hahhaha.. kan da ngate anak sendiri