Thursday, August 22, 2013

Bas Jatuh Gaung di Genting Highland Nahas terburuk di Malaysia


Semalam (21 Ogos 2013)  Malaysia dikejutkan kan dengan tragedi bas jatuh gaung di Genting Highland yang telah mengorbankan 37 orang dan 16 yang lain cedera. Ini merupakan nahas terburuk yang melibatkan bas berlaku di negara kita. sebelum ni kalau kes nahas bas mamam ni banyak berlaku di India ja kan. kalau kat India sekali bas terlibat kemalangan berpuluh-puluh orang jadi korban.
Yang menjadi persoalan sekarang ni cemana ramai sangat boleh naik bas yang jatuh gaung semalam tu. kalau di campur penumpang yang meninggal dan yang cedera semuanya 53 orang. Musykil gak. Biasanya bas kan maksimum pun 40 lebih je kot...
Walau apapun diucapkan takziah kepada keluarga mangsa dan Alfatihah untuk mangsa yang beragama Islam...

4 comments:

Noor Mala Shahar said...

sangat bahaya kat situ....

save 22 satu

tenku butang said...

Pnh gi rombongan naik bas ke genting dulu.. lama dah.. seram pulak dnga citer2 jatuh gaung ni..

yuka said...

mala- mmg bahaya ... kejadian baru berlaku mcm ni org beringat la sikit bila pegi sana. lama2 nanti lupa balik

tenku butang- yang penting beringat sebelum kena dan berhati-hati di jalan raya

Amirul Amir said...

memang bahaya sikit situ ) no-ordinaryblog