Tuesday, March 20, 2012

Jakarta, ABPBH Roadshow, Beijing.....

Morning semua...fuhh dah berhabuk blog yuka ni kan...nak buat camner lately ni yuka bz sesangat...keja banyak pastu assistant  yang pencen tu pun belum berganti... dah 4 bulan yuka dok buat keja dia...tapi dalam sibuk2 tu sempat lagi yuka bercuti-cuti sqakan..hehhehe
Sebenarnya banyak benda yang yuka nak cerita terutamanya tentang majlis walimatul uruss yang yuka hadiri di Jakarta baru2 ini...tapi itu la kalau nak buat entry kena ada gambar baru syiok kan...nak upload gambar pun ambik masa gak...bila dah lama sangat dah takdak ransangan nak buat entry tu...pastu bweekend baru ini yuka ada pi ABPBH roadshow kat village mall sungai petani...ingat nak gak citer yang tu tapi xdak masa jugak nak buat entry..lepas ni yuka nak cuti lagi sebab nak ke beijing...nampak gayanya cerita kenduri di jakarta akan berkubur begitu saja...tapi seboleh mungkin yuka akan buat jugak entry tu walaupun dah basi ka apa...kalaupun korang taknak baca , entry tu untuk kenangan dan rujukan yuka di masa hadapan...

Berbalik cerita cuti ke beijing, semalam yuka ke 1 travel ejen ni nak mintak diorang uruskan visa. masa yuka call diorang sehari sebelum tu untuk bertanyakan dokumen yang diperlukan depa cuma kata hanya bagi passport dan duit rm110 seorang. So pagi semalam yuka pun pegi la nak hantar passport dan duit tetiba dia kata nak gambar passport sekeping...hadoii macam nak cepuk2 jer budak tu...tapi yuka ni kan seorang yang baik dan lemah lembut gemalai..manada nak marah2 orang macam tu kan..takat mengutuk dalam hati je la...
lagi 1 yang buat yuka geram, nak gambar pun sekeping jer ..mintakla 3-4 keping baru berbaloi yuka pi tangkap gambar kat kedai... Pastukan nasib baik kepala hotak yuka yang brilliant ni teringatkan gambar yuka di carta organisasi ...dekat situ yuka kasi gambar passport...so...petang semalam yuka balik lambat sikit...sebab yang pertama memang sebab nak habiskan keje. sebab kedua pulak yuka nak bagi orang balik dulu , jadi baru la senang sikit yuka nak curi gambar yuka kat carta organisasi tu....hehehe
Pastukan semasa yuka sedang berusaha keras nak ambik gambar tu ( susah gak nak ambik sebab gambar tu di insert dalam kocek plastik keras . ruang tu sempit) ada suara tanya..." haipp dok buat apa tu?" alamak ...kantoi la pulak......rupanya da lagi orang yang belum balik...huhuhu...setelah yuka menceritakan tujuan yuka ambik gambar itu, pegawai itu ikut membantu yuka untuk mengeluarkan gambar... dia siap cari gunting bagai dari dalam beg dia  ....akhirnya yuka berjaya juga ambik gambar tu setelah menggunakan jarum tajam di brooch untuk mencungkil gambar tersebut.....selamat duit yuka 8 hengget....ahaks.
Lepas ni tunggu entry yuka pasal beijing tau.

14 comments:

suffer8zine said...

hehhehe save RM8...

Terkini : Penyembelihan Buaya Di China

yuka said...

suffer8zine- hehehe hidup biar bijak...

caliph shuriken said...

steady laa kakak.. apa yg penting kerjaaasaamaaa ^^

CikPuan Azizah said...

hahaha sabor jela kak ni..ngeee~~

yuka said...

caliph- ooo tengok wonderpet jugak rupanya....hehehe

cikpuan azizah- 8 hengget macam2 boleh beli tu...

Phat said...

ok la tu sibuk2 pun sempat cuti2 lagi hehehe

zulhilmi tempoyak said...

ahahaha...

mak uda ni plik2 btoi.. xpe... nnt g sna jgn lpe souviner utk sy ye.. heeee

yuka said...

phat- terpaksala menyempatkan diri..kalau nak tunggu xder keje tak merasala nak bercuti

zulhilmi- bukan pelik tapi dah orang susah kan kena la buat apa saja untuk menjimatkan wang...hahhaa

♥ NuR 'aQiLaH ♥ said...

bestnyaaaaaaa selalu jenjalan :)

m!3yr4h_LolLy said...

wah ! syoknye entry nie. terasa macam nak g sana la. adoi

c'axoera ヅ said...

hehehe brilliance namanyer tu :)

yuka said...

aQilah - kak yuka selalu pi jenjalan kat tempat2 murah jer

mieyrah- jom la pegi ngn kak yuka ..sempat lagi nak buat visa tu..hehehe

c'axoera- brilliant la sangat kan..ahaks

Alin Marlini said...

hehehehe..sib baik gambar dalam ic tak boleh nak korek..kelakarlah

yuka said...

Alin Marlini- kalau korek gambar IC dah jd kes lain..tp kalau terdesak nak gak korek gambar kt driving licence tu...hehhe