Thursday, November 24, 2011

Thank You Airasia!!!


salam semua..harini aku nak stori mori pasal airasia...Sejak 2-3 tahun kebelakangan ini aku merupakan salah seorang customer airasia yang agak setia...asal ada offer jer aku mesti takmo ketinggalan... kadang2 tu aku hangkut abih sanak sedara pi jenjalan dengan aku ( aku tukang booking jer ) macam bulan 4 baru2 ni kami pi jakarta bandung sampai 20 orang...Aku ni pulak asal booking tiket mesti nak pergi indon...taktau la kenapa sampai kan dalam 1 tahun , 2 kali aku pi sana...sampaikan ada yang ingat kampong aku ni kat indon nun...Bulan 5 lepas airasia buat big sale lagi... sebagai penumpang yang setia aku tak ketinggalan la beli tiket utk jenjalan bersama keluarga terchenta...Cuba korang teka kali ni aku nak pi mana? yeaa betol tekaan korang ...kali ini aku nak pi Indonesia lagi..wakakaka...tapi kali ini aku ke Medan pulak....seperti biasa kalau booking tiket aku ambik flight yg paling awal sebab dapat maksimakan masa di sana...flight aku pukol 8.50 pg ....tapi kan yang aku tak puas hati tu 2 minggu lepas aku dapat emel dan sms dari airasia bahawa flight telah di rescheduled ( cemana tah nak eja benda tu) dari pukol 8.80 pagi flight aku dah bertukar ke 4.45 ptg....dah rugi 1 hari kat situ...so aku bercadang nak call airasia tu....tapi dari sehari ke seharai asyik tertangguh...pastu kan petang semalam aku dapat panggilan. nombor kat skrin hp aku tu panjang berjela-jela...rupa-rupanya call tu dari airasia indonesia yang bertanyakan aku samaada aku dah maklum tak mengenai pertukaran waktu penerbangan...aku cakap la aku dah aware benda tu cuma kalau boleh aku nak la flight awal sikit. sebab setau aku ada flight pukol 11 pagi. Dengan mudahnya orang tu kata kat aku ' ok flight cik dah ditukar ke pukol 11. sila  check emel untuk pengesahan. lepas tu aku terus buka emel..memang sah flight aku dah di tukar ke pukol 11 lebih...efisyen gila airasia tu... Tq airasia....

8 comments:

aNIe said...

Yuka...akak nak ke Medan jugak...tapi tak tau bila...maybe end of this year...banyak perancangan ujung tahun ni...

ziana said...

best nyer g jenjalan..kita tak pernah pergi sana

afzalsukasuki said...

ececeh.time efisyen puji melambung.kalau ada masalah..humangaih kompom dorang kena kutuk.kan kak kan?hahaha

Cikmin said...

bila nak jalan sekali macam dolu dolu?

yuka said...

kak anie- yuka pi awal bulan doblas... nanti yuka bg info kat akak tentang tempat2 lawatan dan hotel kat sana ek....

ziana- pergila jenjalan airasia kan selalu buat offer. yg mcm kak yuka pegi ni tambang rm86 je sorang...

afzalsukasuki- adat manusia la kan masa dapat emel kata flight dah tukar time berbakul-bakul la kak yuka hamun diorang sebab tu bila depa efisyen mcm tu kena puji secara terbuka...hehhe ..kot2 mr.tony fernandes baca blog ni boleh la dapat penerbangan percuma...hahaha

cikmin- itula kan syiok bila ingat balik time jenjalan sama2 tu...meh la kita set trip lepas ni..pi china or hongkong ker

Diari Si Froggie said...

wah!! bestnye pergi bercuti, naik burung besi pulak bertambah2 syok nya. berbaloi eh naik air asia..berpatutan :)

Ekkem Spark said...

wow untungla rezeki hehe...

yuka said...

Aida- Nasib baik ada airasia bolehla terbang sana sini sinun

Ekkem - rezeki jgn ditolak...hehehe