Saturday, November 22, 2008

Hotel oh hotel

Baru-baru ni aku ke kl sebab ada tugas di sana. Semasa di KL tu aku stay di Hotel Grand continental. Dari awal lagi aku dah agak mesti tak best punya hotel ni. Sebab tiap kali aku stay di hotel ni tak kira la di negeri mana pun mesti ada benda yang tak memuaskan. Macam baru-baru ni lif hotel ni punya la lembap dan lambat macam siput 'tutt' dah la guest ramai. Jenuh berakar umbi tunggu lift tu bila kena time peak hours. waktu pagi dan tengahari orang berebut-rebut nak masuk lift ( orang lain yer tuan2 dan puan2. aku tak buat keje macam tu.hehehhe). sampaikan pekerja hotel terpaksa menjaga depan pintu lift tu. Scene masa tu sama macam dalam citer titanic. yang mana org berebut-rebut nak naik safety boats. Itu bab lift. Bab network connection pun sama gak. mahal betul diorang caj. 1 jam 10 hengget. Nasib baik la cikmin bagi idea kat aku suruh gunakan celcom daily broadband. rm6 for 24 hours. kalau ikutkan aku memang tak terpk pun nak guna broadband tu. Kalau pk pun aku tak reti nak guna. setelah diberi guide oleh cikmin maka dapatla aku bertenet. Thanx yer cikmin. lepas ni cikmin jadi blog engineer merangkap network consultant.hehehehe . Kalau hotel kat sp ni walaupun yang cokia2 jer kebanyakan boleh tenet free jer. keje aku tu selesai hari jumaat. Tapi pihak penganjur dengan baik hati bagi aku stay lagi 1 mlm di hotel tu supaya aku dapat bawak anak2 aku jenjalan sebab alang2 dah datang kl.

No comments: