Tuesday, April 28, 2009

Taekwando

Pada hari satu lepas ebigurl aku tu ada pertandingan takwando. dia mula blaja tahun lepas dan sekarang baru ada yellow belt. jadi pagi2 sabtu aku dah hantar dia ke sekolah....ekcelly aku bukan tau sangat pun agenda pertandingan tu cemana... ingatkan among plajar sekolah dia jer...rupa2nya ia melibatkan ahli2 taekwando sekitar SP ni...Walaupun dia pegi tu pagi tp giliran dia sebelah petang ...jadi lebih kurang pukul 2.30 ptg aku berserta kakak aku dan anak2 kami pun pergila kesekolah anak aku tu utk bg moral support... best jugak la tengok budak2 ni lawan walaupun aku tak paham pun cemana diorang bg markah... bila pengacara tu umumkan nombor giliran anak aku tu kami sumer dah bedebar lak rasa...pastu dalam masa yang sama tak sabar la pulak nak tengok anak aku tu berlawan...tak dapat aku bayangkan bagaimana anak aku yang manja dan lemah gemalai tu nak lawan dengan orang... kemudian aku dengar pengacara menyebut marsya bt m.fazli dan nor dalini ishar... kami semua sangat excited dalam debaran... aku tengok anak aku dah ready di tepi gelanggang...pastu siap angkat tangan buat simbol peace kat kitorang ni... tapi budak yang lawan dengan dia tu tak nampak rupa pun lagi... setelah tercari-cari akhirnya kami nampak budak tu sedang muntah2 di tepi longkang...ahaks..agaknya terlalu takut dengan anak aku yang konfiden giler tu.... aku tengok si ibu dan coachnya masih beria-ia memujuk budak tu meneruskan perlawanan...di pendekkan cerita perlawanan tidak diteruskan dan anak aku menang tanpa bertanding...kecewa la kami semua sebab tak dapat lihat anak aku tu beraksi...tak lama lepas tu anak aku datang kat tempat kami dia bgtao yang dia kene lawan lg sebab yg td tu semi final...oleh kerana telah menang tanpa bertanding dia dpt masuk final....aku pun tak tau masa biler dia lawan suku akhir tetiba jer lawan semi final yang tak jadi td tu... tp gasak diorang la kan .....
oleh kerana dia dpt masuk final maka dapat la kami lihat dia beraksi....idakla berputih mata kan.....



Aksi anak aku sebelum perlawanan final bermula



Ini pulak video dia tengah lawan... ok la jugak aku tengok...tp dia tewas dan hanya mendapat pingat perak...jadi la kan untuk permulaan.....

No comments: